What I'm doing at Camp - Reisverslag uit Tafton, Verenigde Staten van Carola - WaarBenJij.nu What I'm doing at Camp - Reisverslag uit Tafton, Verenigde Staten van Carola - WaarBenJij.nu

What I'm doing at Camp

Door: Croo

Blijf op de hoogte en volg Carola

24 Juni 2011 | Verenigde Staten, Tafton

In de hostel in NY zat ik met 10 andere denk ik. Onderweg naar het kamp kwam er nog iemand bij en zondag kwam er nog een meisje die eerst nog examens had. Dus ik heb nu; Pebbles, Rebeca , Dani en Victoria uit Engeland; Claire, Jess, Catherine, Lauren 2x en Christie uit Australie en Nieuw Zeeland. Dan hebben we nog Marcella origineel uit Brazilie maar woont al een tijd in Engeland en Louise die schots is, maar momenteel in Frankrijk woont. Voor de rest zijn er nog een aantal amerikaanse: Alli, Allison en Claire zijn counselors enz. Dan heb je nog een paar neketes ( dat zijn voormalige kampers die nu trainen om counselor te worden, maar nog te jong zijn op het moment); Christine, Caroline, Molly en Katie.
Ik slaap op het moment in een houten huisje samen met Pebbles, Rebecca, Louise, Marcella en Claire.

Mams, nu op het moment zijn er verpleegsters, maar ik zal is kijken.

Kamp ligt gewoon aan de weg en is makkelyk te bereiken. Het is niet zo heel groot. Gelijk als je binnenkomt heb je links de tennisbanen, volleybal/basketbal en het grasveld. Rechts zijn de int's cabines, waar nu alle counsellors slapen. Als je dan doorloopt heb je links the office en the roost. Daar kan je Dale en Barb meestal vinden en wanneer er post is, dan moet je dat daar halen. Achter the roost is de dining hall, daar eet ik elke dag. Bij het water heb je the boat house. Hier zijn alle bootspullen enz. Links van the boat house zijn de cabines voor de juniors en de tenten voor de seniors. Daar in de buurt zit dan ook de klimtoren, medicoop en archery. In the water is een dock gemaakt waar een klein zwembadachtig iets is gemaakt. Iets meer naar rechts heb je bij het water the Owl's Nest en dat is het huis voor staff. Als je vrij bent dan kan je daar verblijven en heb je even rust van de kinderen. En dat was kamp zo ongeveer wel. Het is best netjes voor een kamp, maar wel beetje primitief. Ik heb t prima! Jaa het eten is gewoon heel anders. Je hebt heel vaak en bak met chips bij je eten en bij ontbijt heb je twee gangen. Eerst melk met cereals en daarna bijv. Bagel of toast enz. Als toetje is er vaak ijs met verschillende topins:p en vaak komt er dat nog een bak met koekjes enz. Maarr het is wel erg lekker en eet ook dingen die nieuw zijn voor mij, zoals maiskolf. Nog geen hamburgers hoor lys;) dus ik ga zeker wel aankomen helaas maar miss ook nie als ik goed in beweging blijf.
De eerste kinderen komen volgende woensdag. In de tussentijd ga ik waarschijnlijk nog leren rijden in zo'n grote bus en het rijden op een boot. Dus nog genoeg te doen!

Oke ik zou jullie over lifeguarding vertellen.
Als eerste moesten we 12laps zwemmen. Dat was wel te doen maar best lastig.
Daarna begonnen we met approaches. Dus allemaal manieren om in het water te springen.
Eentje om je hoofd boven het water te houden, platte voet en erin glyden.
Daarna mensen redden die kramp hebben, bewusteloos zijn enz
Er zijn zoveel manieren om iemand te redden.
Zo moest ik iemand die bewusteloos is en op de bodem ligt, redden.
het is echt erg moeilijk. Je wil de persoon niet laten verdrinken en jezelf ook niet.
Maar goed de volgende dag weer geoefend!! Oh by the way: ik heb voor het eerst een maisgolf gegeten! Haha, het was wel lekker:p
20-06-2011 had ik de theorie testen en de praktijk testen, praktijktest is gehaald en ik moet alleen nog AED overnieuw doen. Dus praktisch geslaagd! Ik had 4 senarios, 2 om te helpen en een active drwoning and a submurge victim! Dat ging wel goed. ik heb voor die testen wel 4,5 uur in het water gelegen en nog waren we niet klaar. 'S avonds gingen we met bijna alle meiden naar een bar, the boat house, en daar hebben we gezellig zitten kletsen en wat gedronken ( ik heb een nieuwe cocktail:d, bahama momma) nog een heerlijke big mag gehaald bij de mac donalds! Daarna lekker gaan slapen.

21-06-11 na het ontbijt begonnen met klimmen. Ik ging als eerste naar boven om de draden erin te doen en daarna gingen we klimmen met iedereen. Dat klimmen op het begin was met van de krab dingen, die je dan vast kan zetten in de wand. In de middag hadden we test en moest ik iemand 4 keer opvangen en met ogen dicht naar beneden brengen. En laten zien of ik een 8knoop kan maken. Nu mag ik ook officieel klimmen geven. Na het eten heb ik het backboarden afgemaakt en gehaald 2keer omdat er te weinig mensen waren. Daarna in Owl's nest gezeten met zijn allen.

22-06-2011 vandaag heb ik wat over de geschiedenis van het kamp gehoord en daarna ging ik in de grote bus rijden! Dat ging goed, we gingen naar Spyglass ( dat is een cabine bij fairview lake) waar de kinderen naartoe gaan op een dagje uit. Er komt nog een training voor de mini-busjes en dan mag ik de kinderen vervoeren en zelf op pad gaan:). Hierna moest ik helaas verf van de huisjes halen... Tot het ging regenen en toen ben ik in de Owl's Nest gaan zitten om lekker te relaxen!! Na het eten gingen we film kijken ove het kamp en dat duurde echt zooo lang.. Daarna ben ik met stel naar de lanudrymat gegaan om wat kleren te wassen en daarna weer kort bezoekje aan walmart.

Dus Mariek het id best lastig om de cursussen te doen, de praktijk is makkelijker voor mij omdat ik het dan gewoon na kan doen en de theorie mag je gelukkig zo vaak als je wil overdoen dus ik ga morgen weer een poging wagen voor de AED. Dat is test over debrifaltieapparaat. Foto's worden denk ik beetje lastig omdat de computer van hier nu niet echt werkt en ik dus een laptop van een van de meiden leen en dan dus maar even kort de tijd heb! Dus dat word na het kamp of pas als ik thuis ben!

23-06-2011 Vandaag tour door de plaatsen waar we zullen komen gehad. Het was heel hard aan regenen. Daarna heb ik volleyball opgezet en nu heb ik tot 6 uur vrije tijd!:D

Hoe is het daar in Nederland?

  • 24 Juni 2011 - 07:25

    Marieke En Aanhang:

    Hi Carola,

    Wat een avonturen...maar je kan nu wel reddingsoperatie in het water uitvoeren.( dus kan met een gerust hart kai meegeven om een dagje te gaan zwemmen hihi ) veilig klimmen en rijden in een mini van....COOL.
    Fijn dat je ook nog wat tijd hebt om te relaxen met alle meiden.... zijn er ook nog jongens???
    Wat apart dat je s'ochtends 2 gangen krijgt, maar je lust het in ieder geval wel allemaal!! En anders cross je met de bus heen en weer voor een gezonde salad van de MC!!

    Heel veel succes met de testen die je nog over moet doen!! en veel plezier als de kinderen er zijn.
    Dikke kus van ons allemaal
    Marieke Stef en Kai

  • 24 Juni 2011 - 09:04

    Papa:

    Nou, nou, je hebt al heel wat beleefd. Fijn om te horen dat het goed gaat. Maar ik heb nog niet gehoord hoe laat of vroeg je op moet? Tof voor je dat je mag rijden hebben de anderen geen rijbewijs? Als ik het zo hoor krijgen we straks een superfitte Carola terug.ha ha.
    Het weer in Nederland is gewoon pet, af en toe zon dan hoosbuien en net 20 graden. Dus je mist niets. Verder maken we ons op voor de vakantie volgende week vrijdag gaan we naar Zuid-Duitsland en dan verder door naar Frankrijk. Ik neem de lap-top mee dus we blijven je volgen, al kan ik niet beloven dat we meteen kunnen reageren. Geniet ervan. X Papa

  • 24 Juni 2011 - 09:43

    Mama:

    Hoi Meissie
    Geweldig wat een belevenissen.Goed dat je al die cursussen zo vlot gehaald hebt hoor.
    Super sportief bezig,was het niet koud zolang in het water liggen.Gelukkig kun je nu de kids redden.
    Het is ook een ratje toe aan nationaliteiten in je slaapvertrek zeg.Gelukkig spreken jullie allemaal engels,w.s. allemaal met een eigen accent.Ook gezellig dat jullie toch af en toe tijd hebben om samen uit te gaan. Fijn dat jullie straks als de kids er zijn even kunnen chillen in de stafroom.
    En wat een lef zeg dat jij op zo'n bus durft te rijden.Daar wil ik op zijn minst een foto van.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt,blijf genieten.
    Komt net een kaartje voor je met alle staigiares van lijn5: Bedankt voor je steengoede inzet afgelopen jaar.Carola jammer dat je er niet bij was,maar even goed bedankt. Diane Spronk.
    Veel plezier straks met de kids,erg leuk dat we zo op afstand een beetje kunnen meegenieten van je leventje in de States. Dikke knuffel Mama.

  • 24 Juni 2011 - 11:56

    Katinka :

    He zus,
    Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet! Je verveelt je in ieder geval niet! Leuk dat je daar met zoveel meiden zit enne je engels gaat denk ik ook erg vooruit. Het zijn bijna allemaal native speakers!
    Leuk dat de kinderen zo komen! Heel veel succes met alle cursussen die je nog moet doen en vooral heel veel plezier daar!!!
    Groetjes!

  • 24 Juni 2011 - 20:29

    Ria:

    Ha Carola,
    eindelijk heb ik tijd (genomen) om jouw ervaringen te lezen en een beetje te beleven.Het is moeilijk voor te stellen dat je daar over de grote plas ook van allerlei (leuke) dingen kunt doen.
    Volgens mij ben je straks een allround sporter en kun je onderhand op scholen les gaan geven.
    Krijg je ook certificaten en zoja hebben die in andere landen ook nog waarde??
    Heb je al een klik met een van de meiden?Hoe moeilijk is het om alleen maar engels te kunnen praten om je verstaanbaar te maken?
    Ik had gisteren een Amerikaan aan de lijn (hij moest Kees hebben) maar ik kon hem in no time in het engels antwoord geven. Vond ik best goed van mezelf, omdat dit een "overval" was.
    Mijn schooljaar loopt ten einde; dwz Kees moet zich behoorlijk inhouden; ik ben op; de tafel ligt vol plakboeken die voor volgende week donderdag af moeten. De kinderen zijn op en we moeten op school best wel veel uit de kast halen om de kinderen nog te motiveren. Bovendien is het vaak rot weer zodat we niet of minder naar buiten kunnen. Kortom we zien uit naar de vakantie met mooi weer en een glas vino, stukje kaas en een lekkere stoel met een goed boek.
    Zit dat er voor jou ook nog in?????
    We zijn vorige week naar Den Bosch geweest, leuke stad om te shoppen.....
    We hebben 'savonds een taptoe meegemaakt. Was indrukwkkend. Vooral de

  • 24 Juni 2011 - 20:38

    Ria,:

    hoi ria nogmaals; ik was nog niet klaar. Ik reageerde en nu ook nog op de laptop van Kees en die doet af en toe niet wat ik gewend ben.
    Die taptoe om mijn verhaal af te maken, was best goed, vooral de band op de fiets. zo grappig dat een hele band in klederdracht met een soort klompen op de fiets met een instrument ook nog mooie muziek kan maken.
    De Schotten waren ook erg goed.
    Vanmiddag waren Marieke en Kai hier. Wat wordt Kai groot. Hij belde zelf op of hij mocht komen spelen. Leuk hè?
    Nou meiske ik ga weer verder met mijn plakboeken. We blijven je volgen en aan je denken.
    Veel plezier en succes met alles.
    Dikke knuffel van Ria (en Kees)

  • 24 Juni 2011 - 20:53

    Irma:

    He Carool

    Leuk om al je belevenissen te lezen !! Wat een druk programma alles bij elkaar, maar zo te lezen zit er ook wel wat ontspanning tussen. Nu is het uitkijken naar de kinderen die gaan komen, ben benieuwd hoe dat zal gaan.!!!!! Wij zijn net terug van paar daagjes Praag, was erg mooi, veel gezien en hebben veel gelopen. was echt de moeite waard.
    Veel plezier verder en geniet ervan.
    Liefs Irma

  • 26 Juni 2011 - 09:56

    Fronsie:

    Hoi Croo,
    Zo te lezen gaat alles goed aan de andere kant van de plas. Al je sportaktiveiten maken in ieder geval indruk. Binnenkort ben je zo sterk dat Pebbles een kamergenootje heeft met de bijnaam BamBam.
    Lots of succes with the kids next week and keep in touch.

  • 27 Juni 2011 - 08:59

    Ans Noorbergen:

    Hoi Carola,

    Na alle verslagen van Kristel, Anne en Sylvana steeds te hebben gelezen, is het natuurlijk ook leuk om jou verslagen te volgen. Je hebt gelijk al veel beleefd, gezien en gedaan zeg! Hoop voor je dat het leuk is als de kinderen er zijn en je met het echte werk/programma kan beginnen.

    Heel veel plezier nog en we blijven je volgen,

    groetjes Ans

  • 28 Juni 2011 - 09:40

    Lysanne:

    Hey zus,
    had nog geen tijd gehad om te reageren... maar er vallen nu wat behandelingen uit dus heb ik even tijd. Afgelopen weekend jeugdkamp gehad (een mini-summer-camp ;)) en dat was erg geslaagd, moest aan je denken hoor met al die kids! Wij hadden helaas veel regen en kou dus dat was minder, maar gisteren was het hier ineens 30 graden :) En vandaag zelfs nog warmer, maar je raad het al.. Onweer is op komst.
    Gisteren moest ik nog even langs mn vriend de orthopeed dr Zijl.. en helaas is operatie 4 een feit. Maandag 25 juli gaat het al gebeuren, dan halen ze in mn rechterknie ook alle restanten van de vorige operatie weg.
    Erg leuk om je verhalen te lezen en volgens mij ga je zelfs zoveel engels praten dat je de nederlandse woorden vergeet ;) haha.
    Zie op facebook ook steeds berichtjes voorbij komen. In een week tijd heb je al veel ''diploma's" gehaald, knap hoor!! Morgen komen dan eindelijk the kids, dan verandert het programma helemaal natuurlijk. Hopelijk heb je wel tijd over om hier te vertellen over al je belevenissen.
    x Lysanne

  • 04 Juli 2011 - 19:06

    Papa:

    He Carola, je ziet het zelfs op ons vakantie adres kunnen we je volgem met je escapades. Ik ben het met je zussen eens, het lijkt wel steno wat je schrijft, maar dat lezen we de volgende keer weer. Nu ma en ik zitten op een terrassencamping aan de Titisee, nabij Freiburg. Het is heel mooi hier en het weer is nu ook lekker. Eerst war koude nachten gehad. We zijn naar een andere plek verhuisd ( hoger) om meer zon te krijgen. De plek die we nu hebben heeft een mooier uitzicht op het meer en meer zon. Zo meid hou je taai, ma vertelt straks meer over wat we zoal gedaan hebben. Kus, Papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tafton

Carola

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 19734

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 09 Februari 2014

Backpacken Down Under

16 Juni 2011 - 18 September 2011

Werken in het buitenland met Activity Internationa

Landen bezocht: