Going with the flow... - Reisverslag uit Tafton, Verenigde Staten van Carola - WaarBenJij.nu Going with the flow... - Reisverslag uit Tafton, Verenigde Staten van Carola - WaarBenJij.nu

Going with the flow...

Door: Croo

Blijf op de hoogte en volg Carola

10 Juli 2011 | Verenigde Staten, Tafton

In de afgelopen periode heb ik weer een aantal dingen meegemaakt. Als eerste ben ik met de intermediates ( meidne van 12 tot 14 jaar) op bikehike geweest. Als eerste gingen we naar Deleware en daar hebben we stuk gefietst langs mooie bloemenvelden en in het bos. Daarna in hte bos aan het water gelunchd en weer terug naar de auto gefietst. Vanuit daar gingen we naar Hill Creek. Een kleine wandeling door het bos om vervolgens bij een kleine maar supermooie waterval te komen. Daar gezwommen en toen weer terug richting kamp. Ik reed met alle mountainbikes en was de volger van de bus met de kinderen. Heen was ongeveer een uur rijden en dat was wel te doen. Op de terugweg ging het echter mis en uiteindelijk eindigde we in Scranton waar we niet meer uit kwamen... Na zo'n 2,5 uur kwamen we weer op kamp aan, snel gegeten en daarna eindelijk een beetje relaxen.

De volgende dag was ik weer busbestuurder en ging ik de kinderen naar paardrijden brengen. Ik moest 6 keer heen en weer en dat duurde dus de hele ochtend want het was een half uur heen en dan weer een half uur terug.

Elke ochtend hebben we na het vroege onbijt om 8 uur Assembly. Hier komt iedereen bijeen en dan worden er een aantal liedjes gezongen. Deze begin ik nu wel zat te worden, want ze blijven nu in mijn hoofd zitten.

Mijn vrije 24uur was weer van vrijdag 17 uur tot zaterdag 17uur. We gingen eten en op stapo in Crazy Fingers. Wat er gezellig was! Gratis drankjes en gezellig zitten kletsen met Amerikanen en er waren ook Watonka jongens. Dat zijn jongens van een andere kamp in de buurt. Dus dat was wel gezellig en de dag erna lekker weer bij lake Wallenpaupack gelegen en van de zon genoten.

  • 09 Juli 2011 - 21:40

    Papa:

    Je gelooft het niet zit ik al een uur te tikken op de toetsen en druk ik de knop reactie plaaten in en??? te weinig bereik dus weg heel verhaal. Ik boos en gefrustreerd maar dat helpt niet helaas. Morgen reageer ik met frisse en hopelijk normale verbinding weer, want ik ben het nu zat!!!!!!!
    XX pa

  • 09 Juli 2011 - 23:59

    Laura:

    Hallo lieverdje!!
    Wat ben ik blij om te horen dat het nog steeds goed met je gaat!
    En wat krijg je veel vrijheid! Om te doen en laten met die kinderen..
    Ik ben wel een beetje jaloers hoor..amerika..
    Maar ik heb het ook niet te klagen want heb mn diploma gehaald en ben nu weer lekker hard aan het werk! Ben net klaar vandaar het late tijdstip:p
    Lieverd geniet ervan en ik kijk nu alweer uit op je volgende verslag!!
    Dikke kus
    Laura

  • 10 Juli 2011 - 08:28

    Marieke:

    Hi carola,

    Je bent straks een volleerd bus bestuurder...hihi nieuwe job misschien??/
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Zaten er nog leuke jongens bij?? en zorg je wel dat ze mee komen naar NL.
    Hele dikke knuffel van Kai.
    Baby is al in de goede positie gedraaid, maar blijft hopelijk nog even zitten.
    Nu precies 36 weken zwanger en gaat voor de rest goed!
    Heel veel plezier nog daar en geniet ervan dit blijft voor altijd in je herinnering.

    XXXXX Marieke en Stef

  • 10 Juli 2011 - 10:30

    Pa:

    He Caro,
    Nu dan mijn reactie op jouw continueing story. Ik was blij om via de telefoon jouw stem weer te horen, en gelukkig ben je nu aan het genieten van je vrije tijd. Leuk dat het klikt met een van de meiden, slaapt ze ook bij jouw op de kamer? Ik zou je graag horen meezingen `s morgens of zeggen ze toch tegen je: shut up? Zo te horen zijn het volgzame meisjes die jij begeleidt, of proberen ze je toch uit? Het is nu zondagmiddag 12.20 uur en straks gaat het hier regenen en onweren( gezien via buienradar). Dus vandaag een rustig dagje op de camping en internetten.
    Zo te zien op de site is het daar bij jou wel mooi weer.
    We blijven hier nog zeker een week, en wat we dan gaan doen weten we nog niet zeker, maar wel weer richting huis. Het ligt een beetje aan het weer dus. Nou ik hou er mee op. Tot de volgende keer. X pa

  • 10 Juli 2011 - 10:56

    Mama:

    Hoi lieverd
    Na je stem gisteren erg leuk en onverwacht,nu dan maar weer online reactie.Zitten nog in Zwarte Woud en blijven hier w.s. tot eind v.d. week.ong. 16-17juli Wandelen ,zonnen en lezen veel.Nog veel te zien hier,dus nog enige dagen nodig om alles te bezoeken.
    Nu jij draait je hand niet meer om voor een bus ritje lees ik in je verslag.Hebben ze daar geen Tom-tom, dan verdwalen jullie ook niet meer.Hier gebruiken we gewoon een duidelijke wandelkaart is misschien ook een idee voor de volgende hike.
    Zijn het een beetje toffe jongens,die Amerikanen of zitten er bij die Watonka jongens ook begeleiders uit allerlei verschillende landen? Neem ze wel mee naar Holland en blijf daar niet onverwacht plakken hoor!
    Nog bedankt voor je duidelijke uitleg van vorige verslag,want je denkt al aardig Amerikaans.
    Oh ,ja temperatuur 40 gr bij jou is Fahrenheid is bij ons ong 25 gr Celsius dus.
    Dikke knuffel en ben benieuwd naar de volgende belevenissen.

  • 10 Juli 2011 - 20:56

    Irma:

    He Carool, zo te lezen ben je al een hele sportfanaat. Leuk kunnen we staks samen biken!!!!!!!!!!
    Maar wel cool dat je zo met die bus moet rijden maar dan kan je beter niet verdwalen!!!!
    Zo te lezen heb je wel leuke meiden om te begeleiden, nog geen problemen tegengekomen????
    Hier gaat alles zo zijn gangetje , we werken lekker door met de vakantie. Wel net Jeroen zijn feest gehad van zijn afstuderen, was erg gezellig.
    Veel plezier verder en we blijven je volgen Liefs irma

  • 11 Juli 2011 - 17:53

    Katinka:

    Leuk om weer je verslag te lezen! Het klinkt allemaal super en je maakt wat mee daar! Hoe vaak heb je eigenlijk zo'n vrije 24 uur? Wel leuk
    dat je dan zelf ook nog wat kan ondernemen en even bij de kids weg bent! Al lijken ze me allemaal erg braaf daar. Of zijn ze ook nog wel eens lastig?

    Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag!

    Groetjes en geniet ervan!

  • 12 Juli 2011 - 12:40

    Monique Klomp:

    Hallo Carola. Nu pas kom ik aan toe om je verslagen te lezen. Erg leuk om te lezen. Je maakt heel wat mee zeg!! Je engels (amerikaans) zal wel erg goed zijn na 3 maanden. Mooi meegenomen.
    paula vertrekt a.s vrijdag naar Bonaire. Voor haar wordt het nu ook spannend. Ik blijf je volgen en succes verder.

  • 13 Juli 2011 - 01:30

    Carola:

    haha, gaat goed met de technologie hoor ik al;) Maar zo te zien is de nieuwe reactie gelukt pa;)
    nou het is soms ook wel vermoeiend, maar goed daar heb ik mijn vrije tijd voor en ik ben ook zeker fan van het rust uur:D

    Laura gefleiciteerd met het behalen van je diploma ik ben trots op je;) Als ik terug ben zullen we dat is goed gaan vieren!! Oh er is toch zo'n 6 uur verschil enn ik kan niet altijd op de computer of internet op mijn mobiel duss dat is niet erg;)

    Marieke:haha, ja dta zou zomaar kunnen. Maar alleen maar auto rijden word op den duur toch wel saai, dus ik hou het toch op werken met kinderen;) Knuffel terug aan Kai;) Ja zo af en toe zijn er wel leuke jongens maar goed ik hou het op een gezellig gesprek. Mooi dta het allemaal zo goed gaat! Sterkte nog de paar laatste weken en zodra ik thuis ben, kom ik zeker op bezoek om mijn nichtje te zien!

    Pa: nee ik slaap in Int 1 en Marcellla slaapt in Int 5, maar ik ben wel steeds vrij met haar en voor de rest zie ik haar af en toe voorbij komen tijdens de activiteitenperiodes. Ik zing gewoon mee maar ik ben nog geen counselor of the day geweest dus ik heb de liedjes nog niet hoeven te starten, maar dta komt wle goed want na 1 woord vallen de kinderen al in!

    Ma: nee hier op de waarbenjij site kan ik de temperatuur in graden zien en het is steeds rond de 35 graden, maar het voelt veel warmer. Bij de Watonka jongens zitten ook internationale jongens, maar ik heb nog niet met hun gekletst. haha, ik ben gewoon van plan om terug naar huis te gaan hoor;)

    Irma: nee tot nu toe geen problemen tegen gekomen. Moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik niet de jonge kinderen heb, want die huilen om de haverklap omdat ze heimwee hebben..Ja het sporten zit er indd goed in, moet wat om al dat extra eten kwijt te raken.

    Katink: 1 keer per week heb ik 24uur vrij en dat is of op vrijdag/zaterdag of zaterdag/zondag. Aankomende week ben ik vrijdag en zaterdag vrij en ben ik van plan om met een stel naar Niagara Waterfalls te gaan;) Het enige waar de meiden wel goed in zijn, is het maken van een gigantische troep in onze cabine. Gelukkig is er elke ochtend inspectie ( behalve zondag) Dan moet de hele cabine netjes een schoon zijn! Dit doen ze allemaal erg goed! De inspectie punten zijn wel erg hoog gegrepen vind ik, maar goed. Het bed moet worden opgemaak tzoals in het ziekenhuis met " square corners" , de schoenen moeten in een rechte lijn onde rhet bed met alle veters in de schoenen. De lijn met natte spullen moet perfect gedaan worden met ruimte tussen de spullen enz. Wat ben ik blij dat eeen counselor dat dus niet hoeft te doen:D

    Monique: Mijn engels word inderdaad al steeds beter en rkijg al diverse complimenten dat mijn engels erg goed is, aangezien het niet mijn eerste taal is!

    Zo dat was weer een update vanuit Amerika;)

  • 14 Juli 2011 - 08:19

    Lysanne:

    Wow die inspectie lijkt verdacht veel op de inspectie die Ed altijd kreeg in Weert op de militaire school. Alleen werd er dan ook met een witte handschoen gekeken of alles stofvrij was.
    Ik ben het wel met je eens dat het erg hoog gegrepen is voor kinderen die ee paar weken lol gaan hebben op kamp... schoenen op een rij en elke dag het bed zo netjes opmaken,... Ik krijg hier ideeen voor het familieweekend ;) En voor het handbalkamp hahahaha

    Fijn dat je wekelijks 24 uur vrij bent. Die watervallen zien er op beeld altijd zo mooi uit, ben benieuwd naar jou beleving, veel foto's maken hoor en een filmpje als het kan!!

    Mischien is een tomtom inderdaad een goed idee voor in die bus, voordat je straks een keer echt verdwaald :P Maar ik denk dat je de weg vast steeds iets beter leert daar!

    Succes met alles en geniet ervan!!

    x Lys

  • 14 Juli 2011 - 19:57

    Jeroen!:

    Heee Carolll!

    Vorig jaar mocht je mijn verhalen bewonderen nu doe ik dat bij jou!
    Klinkt echt heel tof allemaal ( op het verdwalen na )! Hebben ze jou vast gebombadeerd tot bestuurder of is dit eenmalig?
    Je zit blijkbaar in een hele mooie omgeving hoor ik alweer, ben benieuwd naar de foto's!

    Mooi dat het stappen in Amerika ook leuk is...je hebt de Nederlandse eer wel hoog gehouden he als er gratis drankjes zijn;)!

    Ik vind het wel beetje gemeen om neer te zetten dat je van de zon aan het genieten bent;) het is hier gewoon herfst, slaat helemaal nergens op! Lijkt wel of die wolk op buienradar gewoon niet weg wil!!

    Iig geniet er nog maar goed van en ik kijk uit naar je volgende belevenissen!

    Groetjes jeroen!!

  • 22 Juli 2011 - 07:01

    Lysanne:

    Hey Carola!

    Wat leuk dat je een kaartje hebt gestuurd!! De foto's zien er mooi uit! Leuk om er beeld bij te hebben.
    Wij horen hier allemaal nieuwsberichten over de hittegolf bij jullie in de states, er gaan zelfs mensen dood... Hoe erg is het bij jou? Al boven de 40 graden gehad?? Nu regent het bij jou zie ik op het weerbericht op deze site.
    Bij ons wisselvallig weer. We zijn allemaal vol verwachting van ons nichtje :):) Erg spannend natuurlijk!! En maandag wordt ik geopereerd aan mn knie, moet al om 7 uur in het ziekenhuis zijn!!! Lekker vroeg mn bed uit dus.

    x Lysanne

  • 22 Juli 2011 - 11:53

    Carola:

    Het is hier inderdaad erg warm. Echt zweet weer! Maar goed ik mag niet klagen want ik ben nu al een paar dagen veel aan het werk op het water. Ik bestuur de banaan en skiboot.
    Vandaag is de laatste dag van het kamp en morgen worden de kinderen opgehaald!
    Die zaterdag op zondag heb ik aangeboden om te werken zodat ik wat meer betaald krijg en dan mag ik mijn vrije 24uur een andere keer inhalen.

  • 24 Juli 2011 - 13:58

    Katinka:

    He zus, dus de kinderen zijn nu allemaal opgehaald? En komen er dan weer nieuwe en wanneer komen ze dan? Wel lekker dat je extra kon werken en dat je die vrije 24 uur een andere keer mag opnemen!
    Super leuk om de foto's te zien die je stuurde! Leuk dat ze hier ook op de site staan. Zo krijgen wij hier een beetje een beeld hoe je het daar hebt!

    Ben benieuwd hoe het verder gaat! Of je een hele nieuwe groep krijgt en to wanneer zij dan weer blijven. We horen het wel!

    Groetjes Katinka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tafton

Carola

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 19734

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 09 Februari 2014

Backpacken Down Under

16 Juni 2011 - 18 September 2011

Werken in het buitenland met Activity Internationa

Landen bezocht: