Workaholic - Reisverslag uit Tafton, Verenigde Staten van Carola - WaarBenJij.nu Workaholic - Reisverslag uit Tafton, Verenigde Staten van Carola - WaarBenJij.nu

Workaholic

Door: Croo

Blijf op de hoogte en volg Carola

04 Juli 2011 | Verenigde Staten, Tafton

In de afgelopen dagen zijn de kampers gearriveerd. Ik zit met een nekete; Kenzie in Int 1 met 6 meiden. Op het moment zijn er nog maar 5 en de 6de komt 10 juli. De meiden zijn tot nu toe super! Ik heb helemaal nog niet streng moeten zijn!
Het is wel een gedoe om alle regels en dingen in mijn hoofd te hebben..milkline, taps, tatoe and rest hour. Het zijn allemaal periodes de enee keer ben je wel aan het werk en de andere keer weer niet. Dan moet je het zo doen en de andere keer weer anders:P.. Maar goed het gaat allemaal goed komen.

Tijdens de dag zijn er 6 activiteitenperiodes en dan de freebie( vrije keuze) 's avonds. Ik geef voornamelijk volleyball en newcomb, maar ook andere activteiten zoals klimmen, boot, playaking enzovoort! 6juli ga ik samen met Marcella op bikehiking met de Ints. Dat is het eerste uitje van het kamp! Ik heb er nu al zin in.

mhh, ik heb ook mijn eerste 24uur vrij gehad. Ik ben met alle andere vrije staff naar Scrantron geweest en heb daar in een restaurant gegeten en daarna zijn we een bar in gegaan. Om 2 uur weer richting kamp vertrokken maar omdat we verdwaald waren, waren we pas om 5 uur terug. In het restaurant werden we nog aangesproken door de manager of we meer fooi wilden geven. (je moet tenminste 10 procent van hte bedrag aan fooi geven) De volgende dag een beetje uitgeslapen i.p.v om half 8 opstaan en om 8 uur ontbijten, gingen we pas om 10 ur douchen en omkleden om vervolgens te ontbijten in een bagel shop in Hawley en daarna een korte stop langs Wallmart. Om vervolgnes heerlijk op het strand te liggen bij Lake Wallenpaupack. Wat was dat heerlijk, even relaxen en geen kinderen om je heen!

Als welkom binnen Oneka heb ik verschillende dingen gekregen: een mok van camp oneka, uniform shirt en schildpadspeld. In de winkel van Oneka kon ik het niet laten om een paar kleine dingen kopen: sweater, yogapants, sunglasses ( die was ik vergeten:O stomm!!) and shirts.

Ook was ik getuige van het red-white teamselectie. Hierbij word er eerst heel lang en hard liedjes gezongen/geschreeuwd. Daarna worden de nieuwe kamers in een team verwelkomt. Dit zag er best beangstigend uit. Je moet in je eentje naar de teamcaptains lopen en dan moest je wachten tot 1 je hand zou schudden. En de captains deden heel vaak net alsof ze je een hand gingen geven. Ik was blij dat ik dit niet hoefde te doen.

Dat was het wel weer voor nu!

  • 04 Juli 2011 - 06:32

    Katinka:

    He zus,

    Leuk om allemaal te lezen. Wat is een Int? Bram en ik hebben vvorige week de tickets geboekt, dus 5 september gaan we naar LA! Heb er nu al zin in!
    Je bent harstikke druk zie ik al! Allemaal sport, dus zo veel zal je niet aankomen! :)!

    Wel lekker dat je 24 uur vrij was! Wanneer heb je dat weer? Dan kun je ook nog wat van de omgeving daar zien! Heel veel plezier met je eerste bikehiking. Ben al benieuwd naar je volgende avonturen!

    Groetjes!

  • 04 Juli 2011 - 08:58

    Lysanne:

    Hey zus!

    Leuk om weer een verhaal te lezen! Is het doel van het kamp dat de kinderen zich vermaken of doen de kinderen ook cursussen waarvoor ze diploma's kunnen halen. Of kunnen ze punten verdienen net als met jeugdkamp?
    De activiteiten klinken leuk en fijn dat je ook af en toe eens vrij bent! Hoe gaan de nachten, zijn die kinderen een beetje stil te krijgen en te houden? Of worden er ook snoepgevechten en karaokes gehouden in de slaapvertrekken??
    Deze zin lijkt net code taal: "Ik zit met een nekete; Kenzie in Int 1 met 6 meiden"
    Misschien kan je dat nog even aan ons uitleggen in je volgende verslag? Want wij zijn niet zo snel van begrip!

    Kan je er ook foto's op plaatsen of lukt dat niet daar? Lijkt me namelijk leuk om meer beeld te krijgen :)

    Tot de volgende keer!
    Liefs Lysanne

  • 04 Juli 2011 - 17:50

    Ria:

    Hallo Crootje, wat heb jij het druk!!!!!!Leuk hè zoveel kids om je heen. Nog geen kinderen met heimwee, want dan moet je echt alles uit de kast halen!!!!
    De zin waar Lysanne uitleg over wil hebben, kon ik ook niet plaatsen. Dus graag wat meer uitleg aan de leken. Ha,ha.
    Heb vanmorgen Marieke getroffen bij Irma, en wie denk je wie er nog meer kwam??? Juist Kai natuurlijk. Hij wilde met de auto,s spelen en was zichtbaar blij dat er een klein hoopje zand was. Dat zand had Irma( of Frans) juist aan de andere kant van de tuin geveegd en Kai haalde met zijn kleine knuistjes steeds een handjevol naast de auro's om er een weg van te maken. Boeiend.Mariek is mooi rond aan het worden.
    Wij gaan vannacht naar Schiphol om te vertrekken naar Kos. we hebben er zin in en zijn er helemaal klaar voor.Bram en Hanneke volgen ons over een week daarheen.
    Nou het was hier mooi weer vandaag en ik hoorde dat dat dinsdag ook zo is.
    Ik weet niet wanneer ik je weer "spreek"in ieder geval, toi,toi,toi en geniet van al het leuks!!!!
    Dag crootje en tot schrijfs!
    Liefs Kees en RIA

  • 04 Juli 2011 - 19:12

    Papa:

    Ma heeft aan de knoppen gezeten en mijn reactie staat bij het vorige verslag. Sorry , maar da`s de schuld van ma. Lees maar terug. Pa

  • 04 Juli 2011 - 19:32

    Mama:

    Gutentag Liebling
    Ja je moet een beetje internationaal blijven.We zitten op een pracht plekje in Duitsland.
    Vandaag met een 8persoons gondel naar de hoogste berg (1498 m) hier in 't Zwarte woud.
    Daarna zijn we via prachtige bloemen weide's naar beneden gelopen.We hebben zelfs een orchidee in't wild gezien,maar op de foto's kan het later allemaal bewonderen.Tot zo onze belevenissen,want daar in de States gebeurd ook zo het een en ander.Ook ik zou wel at uitleg over je code zin willen.Uit je verhaal begrijp ik dat je het naar je zin hebt en dat het ook af en toe erg fijn is om even vrij te zijn van de kids.Je mag alleen wel wat vroeger thuis komen Hm Hm
    anders rust je nog niet uit en daar is vrije tijd toch voor.
    Had je nog niet genoeg T-shirts bij je dat je in de shop gelijk weer het een en ander moest kopen.
    Al die regeltjes lijkt mij overigens ook erg ingewikkeld,maar al doende leert men.Hoop dat je groepje erg gezellig is en blijft. Heel veel succes met je bike-hiking,moet lukken met zo'n proffesionele fietsbroek.Have fun.
    Spannende aangelegenheid dat kiezen van die teamcaptains,maar zet h'm op als je verkoren wordt.
    All the best and a big hug from us out of Germany.

  • 04 Juli 2011 - 19:46

    Carola :

    Hoi allemaal,

    Een Int is een intermediate. Oftewel de middelste groep meiden. Dit zijn meiden van 12 tot 14 jaar. Mijn kinderen zijn allemaal 12 jaar.

    Ik las het in je sms Katink, super !! Het is echt fantastisch hier!

    Weet nog niet precies wanneer ik 24uur vrij ben, maar ergens aankomend weekend weer!! Jep hebben al paar ideen om naar toe te gaan:)

    Ja, ik heb al zin in de bikehike!! Het is met de int( dus mijn groep met meiden)en ik ga met nog 2 andere counsellors.

    Lys het kamp is voornamelijk om de kinderen te vermaken, maar er zijn wel verschillende skills die ze kunnen leren en hiervoor krijgen ze dan een charm. Voor elke activiteit is dat een andere en die kunnen ze dan aan hun ketting hangen.
    MIjn kinderen zijn fantastisch en gaan op tijd naar bed en zijn stil. Dus het gaat prima!
    Een nekete is een oud kamper die nu als staff werkt, maar nog te jong is voor vaste staff en dus junior staff is. Zij helpt mij, maar eigenlijk wisselen we elkaar af met vrije periodes. Er is geen snoep op kamp bijna, dus geen snoep gevechten. Voor de rest zijn er veel avondactiviteiten waarin gezongen word enz. Dus 's avonds om half 10 is het stil en hebben de kinderen in mijn groep nog een half uurtje om te lezen met hun zaklamp en om 10uur gaan ze echt slapen.
    Foto's ga ik binnenkort is proberen, maar ik heb wel wat tijd nodig voor foto's, maar ik zal mijn best doen!

    Ria en Kees heel veel plezier in Kos! En tot spreeks inderdaad! Geniet van jullie vakantie!

    Nounou ouders, das toch is een verrassing. Tof dat jullie mij ook op vakantie zelfs nog volgen:) Haha, ja hier is het dagelijkse kost voor mij en vandaar dat ik het ook schrijf. Ik schrijf zelfs engelse woorden tussendoor omdat ik zo snel niet op de nederlandse woorden kom. Fijn dta jullie goed zijn aangekomen en dat jullie een goed eplek in het zonnetje hebben. Ben benieuwd naar wat jullie allemaal al hebben gedaan!! Veel plezier daar nog!!

    Groetjes Carola

  • 04 Juli 2011 - 22:23

    Bram En Hanneke:

    Hoi Carola,

    Leuk dat we je kunnen volgen. Het lijkt me heel veel nieuwe indrukken, en erg wennen. Maar naar wat ik lees vermaak je je prima.
    Wij hebben ook erg hectische weken achter de rug. Hanneke heeft vorige week haar diploma gekregen. ZIj is nu officieel een VIG'er (verzorgende individueel zorg). Erg knap dat ze dat heeft gedaan. Christiaan is nu klaar en heeft afscheid genomen van zijn basisschool. Hij heeft een musical opgevoerd ("wat maak je menu", dat ging over een restaurantschoo waar van alles mis ging, maar uiteindelijk kwam alles weer goedl.) Dat was erg leuk.
    Zoals Ria al schreef gaan wij volgende week 2 weken naar Kos. Ria en Kees zijn daar dan ook.
    Hartelijke groeten van ons allemaal.

  • 05 Juli 2011 - 09:42

    Lysanne:

    Hey zus,
    Bedankt voor de heldere uitleg :) Daar leren we allemaal weer van. Ik denk dat je ons straks allemaal een Engelse cursus kan geven ;)
    Wat een perfecte kinderen zeg, dat ze gewoon om 10 uur elke dag stil zijn :):) Maar het programma zal ook wel vermoeiend zijn denk ik.
    Leuk dat je meiden van 12 hebt, zijn ze al erg aan het puberen? Er zijn geen jongens toch op het kamp waar jij werkt?
    x Lys

  • 07 Juli 2011 - 15:07

    Marieke En Fam:

    Hi sissie,
    Hoe was je bikehiking met de kids???
    Nu niet verdwaald hoop ik!!! hihihi dat is weer wat voor jullie.
    10% is een hoop fooi he, dat is een deel van hun loon ook.
    Leuk dat je het naar je zin hebt en ik hoop nog meer van die leuke verhalen te lezen.

    Kus marieke, stef en kai

  • 08 Juli 2011 - 19:41

    Lindy:

    He chick!

    Wat ontzettend leuk om te lezen al je verhalen!! De tijd gaat snel zeg, zo zitten we nog bij de Toppers & zo ben je alweer een paar weken in Amerika! :)
    Je bent er maar druk mee he, al dat sporten haha..
    Fijn dat jouw meiden allemaal zo leuk en lief zijn voor je, dat scheelt een hoop.
    Hoe was de bikehiking?!
    Hoe kon je nou je zonnebril vergeten, slimpie! ;)

    Geniet lekker van je vrije tijd, zodra je die weer hebt!
    & geniet natuurlijk ook van je avontuur daar lieverd!
    Ik zal je van de week even een mailtje sturen.

    Dikke kus xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tafton

Carola

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 19742

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 09 Februari 2014

Backpacken Down Under

16 Juni 2011 - 18 September 2011

Werken in het buitenland met Activity Internationa

Landen bezocht: