2nd half - Reisverslag uit Tafton, Verenigde Staten van Carola - WaarBenJij.nu 2nd half - Reisverslag uit Tafton, Verenigde Staten van Carola - WaarBenJij.nu

2nd half

Door: Croo

Blijf op de hoogte en volg Carola

26 Juli 2011 | Verenigde Staten, Tafton

Hoi allemaal, hier weer een bericht van mij. Het heeft een poosje geduurd maar ik heb weer tijd gevonden om jullie van mijn avonturen te voorzien.

In mijn laatste vrije weekend ben ik zoals sommige al weten naar Niagara Waterfalls gegaan. Gelijk om 5 uur weg gegaan omdat het een lange rit is!! Rond half 12 kwamen we aan en na onze spullen op de kamer gedropt te hebben, snel naar de watervallen gegaan omdat we nog graag de lichtshow wilde zien. Echter toen wij om 10 voor 12 aan kwamen, deden ze net de lichten uit en waren we dus te laat. Hte was zo donker dat we geen foto's konden nemen en gingen toen nog maar wat drinken en daarna snel naar bed gegaan. De volgende ochtend vroeg opgestaan en met de bus over de grens naar Canada gegaan:)Daar verschillende foto's gemaakt en toen met de Maid of Mist tour de watervallen van dichtbij bekeken. Het relustaat was dat ik zeiknat was, maar ik had wel een aantla mooie foto's en een filmpje. Na dat al snel weer opweg naar kamp. Door file en een aanhouding door de politie, kwamen we een half uur te laat op kamp. Dit was wel balen omdat je kon merken dat de andere meiden hier niet zo blij mee waren. Maar geod het is nu wel weer over gewaaid.

Nog even terug op de boete. Was ook weer een top avontuur. Ik was aan het navigeren en Adrienne was aan het rijden maar ze reed 77 mph, waar een limiet van 65 was. De politieagent zat net zoals in films in een inham tussen de snelweg en kwam al snel achter ons aan. Dus wij gingen op de vluchtstrook en de politie auto stopte achter ons. Kwam vragen om de papieren en rijbewijs. Had een aantal vragen en Adriennne deed netof ze van niets wist. De agent ging weer terug naar de auto en bleef daar een hele poos zitten. Daarna kwam hij terug met boete vor te hard rijden. Hij ging nog uitleggen dat als ze niet schuldig zou zeggen, de boete waarschijnlijk kwijt gescholden zou worden omdat dit haar eerste beote voor te hard rijden was. Het is echter zo als ze zegt dat ze niet schuldig is, ze het land daarna niet meer in zal komen. Na dat gedeo weer snel de weg op en niet meer te hard gereden;)

Daarnaast ben ik mijn vrije avonden veel op stap en ga voornamelijk naar Just Rumors. De eigenaar en de bedieners kennen mij inmiddels al en het is altijd gezellig en krijg zo af en toe gratis poolen of geld voor muziek ( er is namelijk een judebox, waar je liedjes moet kiezen en die speelt hij dan af). Het vaakst is er toch een bezoek aan de laundromat en Wallmart.

Het weekend was het change over weekend en de meiden van eerste helft van kamp werden opgehaald en de nieuwe meiden kwamen voor 2de helft. In dit weekend koos ik ervoor om te werken en 75 exra dollar hiervoor te krijgen in plaats van mijn vrije 24uur ( deze 24uur mag ik een andere keer opnemen) Ik ging samen met 3 andere collega's naar het vliegveld JFK om daar de spaanse meiden op het vliegtuig te zetten en weer nieuwe meiden op te halen. Wat was dat een lange dag; 11 uur vertrokke nrichting vleigveld en om 23uur weer terug op kamp. Ik had als taak 5 meiden op het vliegtuig te zetten. Hiervoor zou ik ook door de beveiliging mogen en als het vliegtuig dan vertrokken was, zou ik weer terug gaan. Van Iberia mocht ik echter niet door de beveiliging en moest ik bij de balie wachten tot het vliegtuig opsteeg. Op zich wel prima te doen, een makkelijke manier om geld te winnen. Aangekomen snel naar bed gegaan, wnat de volgende dag kwamen de nieuwe meiden weer aan.

Ik heb het weer getroffen met mijn cabin. Ten eerste zijn er 2 meiden die zowel eerste als 2de helft er zijn: Cameron en Mia. De nieuwe meidne die ik heb zijn: Erin, Mariana en Caroline. Allemaal leuke aardige meiden tot nu toe. Mariana is Mexicaans. Ook heb ik nog steeds mijn helper Kenzie.

Uhm, dit was wel weer het belangrijkste wat ik heb meegemaakt.. oh wacht ik heb mijn evaluatiegesprek van kamp gehad. Hierin kreeg ikte horen dat ik het geod deed en kreeg ik wat tips om dingen te veranderen. Ik weet geod regels over te brengen en mij daaraan te houden, positief en rustig. Als tip kreeg ik om me meer te verdiepen in alle kinderen binnen Int Row en om misschien wat duidelijkere structuur tijdens volleybal/newcomb toe te passen. Dus ik had weer even een echoboost en kan weer even vooruit!!

oh en de muggen mogen mij ook erg graag want ik heb al heel veel muggenbulten, maar heb nu gelukkig een net hiervoor!

Mijn vrije tijd is weer voorbij en meot weer aan het werk. Dit keer een indoor party omdat het vandaag de hele dag al regent:(

  • 26 Juli 2011 - 07:17

    Laura:

    Nou mop! Klinkt allemaal heel spannend! Vooral met die agent! Ik ben blij dat je evaluatiegesprek zo goed is gegaan en dat je wat kan met die informatie! Wel leuk zo een nieuwe groep meiden..nu weet je ook dat je al over de helft bent. Nog maar een paar weekjes en dan zien wij je weer! We missen je allemaal & we denken aan je! Have fun!
    Dikke kus

  • 26 Juli 2011 - 11:17

    Monique Klomp:

    Hoi Carola,
    leuk weer wat te lezen over je leven daar. In iedergeval doe je veel ervaring op en ondertussen zie je wat van het land.Geniet er maar lekker van.
    Groetjes monique

  • 26 Juli 2011 - 11:19

    Papa:

    Nou weer een heel relaas en mooie verhalen. Trouwens slim van je om te "werken" bij de wisseling van het kamp, heb je toch weer zakgeld verdiend. Nu zie je maar weer dat je je aan de max. snelheden moet houden. Trouwens ging die agent met sirenes achter jullie aan?( snelheidsduivels!)
    Trouwens je terugreis vanuit Londen heb ik al geregeld, wij doen dan een weekendje Londen, en we reizen samen maandagmorgen vanuit Londen naar A`dam. Brief van ons voor jou is onderweg.
    Hoop dat je ook een leuke 2e kamp mag hebben. Enne leuke verhalen zijn altijd welkom, schrijf e.e.a. maar op in je dagboekje, dan vergeet je ze niet.
    XXX

  • 26 Juli 2011 - 12:48

    Han Klomp:

    Hallo Carola,

    ik heb dus ook je site gekregen. Leuk om het te lezen! Ga nu de "oude" verslagen even lezen. Veel plezier daar en troost je wat de regen betreft: we hebben hier onze eigen Niagara Waterfalls, hioj komt verspreid over enkelew eken over ons land heen.....
    Groeten, Han

  • 26 Juli 2011 - 18:41

    Kees Spaans:

    Nu lieve Carola, heb me ook maar even verdiept in al je avonturen daar. Spannend allemaal om dat mee te maken. Zo te lezen sla je je er goed doorheen, maar ik had ook niets anders verwacht. Leuk om te lezen dat iedereen zo met je begaan is. Wij hebben een leuke vakantie gehad in Kos, maar dat is wel even wat anders. Terug in NL gaat nog net de kachel niet aan. Kijk naar je volgende verslag uit en veel (werk)plezier daar.

  • 26 Juli 2011 - 20:05

    Mama:

    Hoi Carola
    Zo dat was weer wat achtervolgt door de police.Foei foei voor je het weet,moet het land uit , die Americano's zijn streng hoor.
    Gelukkig kon je nog wat extra verdienen,want als je regelmatig in de kroeg zit,is je geld zo op.
    Hartstikke fijn dat je evaluatie goed was,je leert er toch altijd wat van en kan het de 2nd half mooi in de praktijk brengen.
    Dat speciale muggenmiddel helpt dus niet echt afdoende,maar een klamboe zal wel voldoende zijn denk ik.
    Na al die hitte bij jullie is een buitje ook wel eens lekker.Pa en ik hadden het afgelopen zondag zo koud dat Pa de open haard aan gedaan heeft.Notabene 24 juli zit je met een trui aan voor de haard en de hele dag regen.De vakantie was weer echt voorbij.
    Nu heel veel plezier de 2nd half. Blijf genieten en succes met de nieuwe meisjes.
    Jammer dat Pa onze verrassing verklapt heeft hoor,ik had graag je grote ogen willen zien in Londen.
    Dikke kus en 'n knuffel van mij.

  • 28 Juli 2011 - 17:56

    Carola :

    Wat zijn jullie allemaal snel met een reactie:)

    De eerste week is alweer bijna voorbij en ik heb al bijna weer 24uur vrij ( planning is om dan naar Philly te gaan:D)

    Het weer is hier nu wat minder, maar nog steeds wel warm. De zon laat alleen nog wat afweten maar das opzich niet zo heel erg.

    haha, ik kom rond met 5 dollar in de kroeg, dus er gaat niet veel geld verloren hoor;) Daarnaast heb ik aardige wat fooi gekregen van de ouders die hun kinderen kwamen ophalen aan het eind van kamp.;)

  • 28 Juli 2011 - 20:47

    Ans Noorbergen:

    Hoi Carola,

    Weer een leuk verslag. Fijn dat je tussen het werk door leuke dingen kunt doen en Amerika een beetje leert kennen.
    Ik vind het trouwens wel stoer van je hoor, dat je in zo'n bus rijdt.
    Nog een gezellige 2e helft en geniet ervan.

    groetjes Ans

  • 29 Juli 2011 - 10:07

    Marieke:

    Hi lieve zus,

    Wat een mooie foto's van de watervallen!!
    Blij te horen dat je het naar je zin hebt en dat ze daar ook blij met je zijn.
    Wat lachen dat je bent aangehouden door de COPS!!! Klinkt allemaal erg spannend, maar volgende keer maar niet meer te hard rijden.

    Baby is nog steeds niet geboren, maar het begint te rommelen dus hoop dat je binnen paar dagen weer tante bent!!!
    Kai is vandaag met Ria en Kees naar madurodam dus ik heb een dagje vrij...heel relaxed.
    Helaas is het hier prut weer dus in de zon liggen gaat niet.
    Kijk alweer uit naar je volgende avontuur, hoop dat je nieuwe groep meiden ook gezellig wordt/ is.
    Heel veel plezier dikke knuffel van ons.

  • 29 Juli 2011 - 19:11

    Cinta:

    Liefje,
    Natuurlijk spreek ik je bijna elke dag op whatsapp en veel op de mail!
    Maar wilde even zeggen dat ik het natuurlijk wel leuk vind om al je verhalen te lezen!
    Ik mis je! en nog heeeeeeel veel plezier!
    Xxxxxxxxxxxxx-jes

  • 01 Augustus 2011 - 20:14

    Irma:

    Hai Carola, Je maakt wel een hoop mee zo. Wat een verhalen zal je straks hebben als je terug bent. Maar voorlopig moet je nog maar lekker gaan genieten van alles.
    Liefs Irma

  • 04 Augustus 2011 - 12:54

    Katinka:

    He zus,

    Leuk je verhalen weer te lezen! Ben beniewd wat je hierna weer te vertellen hebt!

    Groetjes Katink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tafton

Carola

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 19744

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 09 Februari 2014

Backpacken Down Under

16 Juni 2011 - 18 September 2011

Werken in het buitenland met Activity Internationa

Landen bezocht: