Adelaide zoo - Reisverslag uit Donvale, Australië van Carola - WaarBenJij.nu Adelaide zoo - Reisverslag uit Donvale, Australië van Carola - WaarBenJij.nu

Adelaide zoo

Blijf op de hoogte en volg Carola

09 December 2013 | Australië, Donvale

Hoi allemaal,

Nu alweer een tijdje aan het reizen. Inmiddels alweer in Melbourne maar ik zal met mijn verhalen in Adelaide beginnen. Vanuit Roma via Brisbane en Melbourne naar Adelaide gevlogen en daar door Claire opgehaald! Na een lekkere quiche en bij te hebben gekletst Nasr bed gegaan. De volgende was Claire in de dierentuin aan het werk en ging ik daar op bezoek. Zij werkte die dag in het nocturnal house oftewel met de nachtdieren. Hier in het Engels alle dieren ( ik heb geen idee wat de Nederlandse namen zijn). Als eerste een sloth geaaid en eten gegeven. Dit moest even snel want dit mocht eigenlijk niet van de baas van Claire. Daarna door naar de Quokka. Deze mocht vast houden en aaien. Dit is een soort kruising tussen een rat en een kangaroe. Vervolgens nog door naar bandicoots, bilby's, squirrel glijders en stick best ratten. De bilby had ik zelfs nog even onder mijn shirt. Hij was op mijn hemdje eronder aan het kruipen. Daarna zijn we door gegaan naar de trees kangaroes. Deze waren nog in training om mensen binnen te laten komen dus die ik alleen maar wat fruit gegeven en niet geaaid. De torny frogmouth ( lijkt een beetje op een uil) heb ik een hele muis gegeven. Na samen met Claire te hebben gelunchd naar de vogels gegaan. Ik was nog naar net in de kooi of Jimmy zat al op mijn schouders. Jimmy is een red tail
black cockatoo. Daarna een
Palm coockato op mijn hand gehouden. Wat super gaaf was. Als laatste naar de reuzen schildpadden geweest. Hun eten gegeven en daarna hun lederen huid gevoeld en mega zachte onderkant van hun schild! Claire moest toen weer aan het werk en dus ben ik zelf nog wat wezen rond dwalen en vervolgens terug naar huis gelopen. Morgen zal ik verder gaan met mijn Adelaide avonturen, voor nu namelijk naar bed!!


  • 09 December 2013 - 12:21

    Mattie Hooghiemster:

    Hoi Carola,
    nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Nog leuk gevierd met vrienden???? Het was alweer een tijd geleden dat we een verslag lazen; altijd fijn om mee te leven. Vooral bij al die verschillende dieren kan ik me alleen maar voorstellen welke het zijn; mijn fantasie gaat des te meer op hol.
    Wat is Australie toch een immens groot land, en dan zie je zoveel en ook nog maar zo'n klein stukje...
    Wij vieren straks weer kerst, misschien in de sneeuw; ga jij barbecuen op het strand???? Wel eens gehoord dat dat een grote traditie is daar down under, hartelijke groeten uit Zeist, Mattie

  • 09 December 2013 - 12:29

    Hans Slot:

    Nou Carola,
    Als je je reisbelevenissen niet goed bijhoud weet je straks niet meer wanneer je wat hebt gedaan. Zelfs ik ben af en toe al het spoor bijster. Dit is wel de reis van je leven, geweldig alle verhalen en belevenissen. Maar ik ben trots op je en kijk uit naar je volgende verhalen.

    Kus, Pa

  • 11 December 2013 - 20:06

    Ans Noorbergen:

    Hoi Carola,

    Ik wil om te beginnen je nog feliciteren met je verjaardag, ook al ben ik ruim een week te laat...... Wat leuk dat je zo aan het rondreizen bent. Ik vind het heel erg leuk om op deze manier over je belevenissen te lezen. Heel veel plezier nog en alvast fijne Kerst dagen, dat zal ook wel heel apart zijn om daar mee te maken, alleen al qua temperatuur. Geniet ervan, hè!!!!
    Groetjes, ik ga gauw verder met je andere verhalen lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 19739

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 09 Februari 2014

Backpacken Down Under

16 Juni 2011 - 18 September 2011

Werken in het buitenland met Activity Internationa

Landen bezocht: