Werk, werk en bijna nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Wallumbilla, Australië van Carola - WaarBenJij.nu Werk, werk en bijna nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Wallumbilla, Australië van Carola - WaarBenJij.nu

Werk, werk en bijna nieuwe avonturen!

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

19 Oktober 2013 | Australië, Wallumbilla

Hallo allemaal.

Hier maar weer eens een berichtje van mij. Hoe is het daar in het koude land? Ik heb het hier aardig warm met temperaturen rond de 30 graden en soms zelfs 40. Af en toe iets te warm om aan het werk te zijn en hierdoor in de middag wat langer rust om zo de warmste uren niet aan het werk te zijn. Ook ben ik wat werk binnen in het kantoor en het huis aan het doen om de hitte te vermijden. Voornamelijk het archiveren van documenten en wat opruimwerk in het huis. Best saai werk af en toe maar een welkome wisseling.

Ik heb ook weer een aantal nieuwe dingen geleerd. Omdat het hier amper tot niet regent maken ze hier voor hun tuin en gras gebruik van ?... Deze waren alleen kapot dus die heb ik gemaakt en geïnstalleerd zodat ze op bepaalde tijden voor een half uur sprinkelen. Daarnaast heb ik het gras gemaaid met een geweldig apparaat (een grasmaaierauto). Je kan gewoon lekker op devstoel gaan zetten en dan heb je 2 hendels bij je armen die je gebruikt om gas te geven en te sturen. Je kan nog best hard met die dingen en moet goed oppassen dat je niks anders dan gras raakt met je maaiers. Maar wat een hoop gras hebben ze daar en volgende week mag ik het vertilizen???.. Dan vanaf het weekend ook weer even oppas nu eerst 3 kinderen van 10 jaar en ouder en daarna zelfs voor 2 dagen 6 Kids. Dat word even een drukke boel maar gaat helemaal goed komen denk ik. Dan heb ik nog maar 2 weken te gaan!
Afgelopen maandag heb ik Gesche midden in de nacht bij de bus afgezet. Zij ging al beginnen met haar tocht van Cairns naar Brisbane. Hierna zal ze weer terug komen om nog wat meer te werken. Dus waarschijnlijk zie ik haar hier nog terug voordat ik weg ga en anders zal ik haar met kerst en oud en nieuw zien. Terwijl wij op de bus richting Brisbane v zaten te wachten zegt Gesche ineens: oh nee, ik heb geboekt vanaf Roma en dus waren we een half uur te vroeg en op de verkeerde bus stop. Er was geen tijd meer om naar Roma te rijden en ik dus de auto vlak bij de weg gezet en toen de bus voorbij kwam met mijn lichten geseind. Gelukkig zag de bus het en reed naar de busstop. Gesche was hier erg blij mee want ze was behoorlijk aan het stressen. ( ongeveer hetzelfde als ik had gehad toen ik mijn telefoon had laten liggen)

Op 16 november ga ik naar Adelaide om daar Claire weer te ontmoeten en weer met haar op avontuur te gaan. De eerste plannen zijn om naar kangoeroe island te gaan en de dierentuin van Adelaide te bekijken. Dus daar verheug ik me al weer op! De vluchten naar Adelaide heb ik al geboekt dus ben er al helemaal klaar voor!

Liefs Carola

  • 20 Oktober 2013 - 21:46

    Klaasje:

    Hoi Carola
    Op de een of andere manier is je bericht niet in mijn mail terecht gekomen,maar door op verhaal "Bull sale " te drukken zag ik je nieuwe verslag.
    Wel spannend midden in de nacht op de bus wachten en een geluk bij een ongeluk datde buschauffeur jullie zag.
    Verder wens ik je heel veel succes met oppassen. Soms is een dag met twee drukke jonge kinderen mij al meer dan genoeg. Het voordeel met veel kinderen kan ook zijn dat ze elkaar bezig houden.
    Nu heel veel succes met oppassen en je laatste weken op de boerderij.
    Hele dikke knuffel Mama.

  • 21 Oktober 2013 - 20:40

    Lindy:

    Lieve Cro,

    Wat gaat de tijd hard he.. Je zit nu alweer op de helft van je avontuur!
    Het verschilt gewoon zo'n 20 graden met ons hier.
    Daar waar jij in je korte broek loopt, lopen wij hier met onze sjaal om haha.
    Super dat je met Claire nog wat tijd door kunt brengen & zij je nog wat mooie plekken kunt laten zien.
    Word vast weer erg gezellig en een leuke tijd!
    Vond het echt leuk je gister weer even te hebben gesproken.
    pffoee 6 kids lijkt me toch best heftig haha, hoe oud zijn ze?

    Geniet nog van je laatste weekjes op de boerderij!

    Ik spreek je gauw weer!

    Dikke kus,
    Lin

  • 21 Oktober 2013 - 22:17

    Kees:

    Hoi, wat een verhalen weer. Ik moet je echt prijzen om je veelzijdigheid, de wijze waarop je alles aanpakt, goed hoor! Geen klus is je te gek. En wij maar doorgaan met feestvieren, de Slot "events" hebben we nu achter de rug, je neef, je paps, je tante en als laatste je zus, 't was me allemaal wat!

    Ik wens je veel plezier de komende weken met alles wat je gaat ondernemen. Eerst nog even die oppasklus en dan even lekker gaan genieten. Lieve Carola, we lezen het wel weer! Gr. Kees.

  • 22 Oktober 2013 - 10:56

    Rietje:

    Ha Carootje, zag ineens vanmorgen dat je weer een (spannend) verhaal had! direct reageren maar!
    Wat leuk trouwens dat je me belde! Had ik niet verwacht! Ik heb jou ook al gebeld, althans getracht (met voordelig bellen), maar dan kreeg ik ene Joke aan de lijn, niet de bedoeling dus...... Jammer!
    Om op jouw verhaal terug te komen: Het lijkt me vetl gaaf om op zo'n motormaaier te zitten, ik heb altijd gezegd dat ik wel gras in de tuin wil, maar dan wil ik ook zo'n maaier! Zie je dat voor je in onze tuin? Lachuuuuuu........
    De slot verjaardagen zijn geweest, nu je moeder nog! En als je een paar tickets stuurt, komen we zo op jouw verjaardag, geen probleem!
    We zijn op 3 december met veel slotjes (dames) bij elkaar voor een party( welnessproducten)
    Dus gedenken we jouw verjaardag toch!
    Veel plezier met het spelen van Nanny; ik krijg zo je oudste neefje voor 1nacht! Hij heeft de hele week zwemles, elke dag 3 uur, om zo wat sneller te kunnen afzwemmen.
    Lieverd veel leuke dagen nog daar en houd de kids onder de duim! Wat goed dat jij die BSO gedaan hebt of heb je daar nu een beetje spijt van?
    In ieder geval, we denken aan je.Dikke kus!

  • 22 Oktober 2013 - 14:46

    Marieke:

    Hi zussie

    Wat leuk weer een nieuw avontuur in het verschiet...
    Hier is het vandaag ook zo'n 22 graden en een lekker zonnetje dus best aangenaam.
    Ik heb net kai bij Ria afgezet die mag een nachtje logeren!!

    Kai heeft nu herfstvakantie en moet elke dag 3 uur zwemmen. Hierna als hij nog niet klaar is om af te zwemmen dan gaat hij op woensdagmiddag zwemlessen, totdat hij mag afzwemmen.
    Hij is nu aan het leren om arm en beenslag te combineren.

    Kiara mag na de herfstvakantie al naar de peuterspeelzaal!!!
    Het is er zo rustig dat ze wat eerder mag dan 2.5 jaar, wel spannend.
    Maar ook lekker dat ik dan 2 ochtenden alle tijd heb voor het huishouden en mij natuurlijk.

    Oppassen op 6 kids, dat valt niet mee!!! Ik vind 2 van mezelf soms al heel druk. Dan komt de ervaring van de BSO wel van pas in ieder geval.
    Hoe lang ga je naar Claire toe??? Wel gezellig om weer even iets voor jezelf te kunnen doen.
    Het zal inderdaad niet meevallen om met 40 graden nog aan het werk te zijn.
    Hebben die beesten daar niet erg last van?

    Stef en ik zitten midden in het ski seizoen en zijn er hartstikke druk mee!
    Ik moet vnvd weer naar lerarentraining..... van stef. hihi dat is wel leuk.
    Gelukkig kan buurvrouw Els altijd oppassen, dan komt ze lekker met haar handwerk bij ons op de bank zitten.
    Nou ben je weer een beetje bijgeklets over huize Ketelaar.
    Blijf je straks ook zo goed bereikbaar als je naar Claire gaat en met kers en oud en nieuw???
    Fijn om op de hoogte te blijven van je avonturen.

    Knuffels en Kus van Marieke

  • 24 Oktober 2013 - 14:27

    Ans Noorbergen:

    Hoi Carola,

    Leuk om weer een verslag van je te lezen en wat je dagelijkse bezigheden zijn. Waarschijnlijk ben je ook na een paar maanden wel een beetje gewend aan de warmte daar. Je kijkt er vast wel weer naar uit om op avontuur te gaan, ik ben heel benieuwd wat er dan allemaal weer op je pad komt. Succes met oppassen en de laatste weken op de boerderij en veel plezier verder......

    groetjes Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 19734

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 09 Februari 2014

Backpacken Down Under

16 Juni 2011 - 18 September 2011

Werken in het buitenland met Activity Internationa

Landen bezocht: