Kangaroe Island - Reisverslag uit Donvale, Australië van Carola - WaarBenJij.nu Kangaroe Island - Reisverslag uit Donvale, Australië van Carola - WaarBenJij.nu

Kangaroe Island

Blijf op de hoogte en volg Carola

10 December 2013 | Australië, Donvale

We moesten al om 07.30 bij de Ferry zijn dus vroeg opgestaan en onderweg nog een aanrijding van kangaroes gezien. Wij waren al bijna gestopt omdat er 2 kangaroes midden op de weg liepen. Vanuit de andere kant kwam een andere auto die juist harder ging rijden en 1 van de kangaroes vol aan reed. dus wij stoppen om te kijken of de kangaroe nog leefde want die andere auto reed gewoon weg. De kangaroe was nog niet dood dus wij hem van de weg gesleept en iemand die er woonde had gelukkig een geweer om hem uit zijn lijden te halen. Eenmaal op kangaroe island getankt en boodschappen gedaan. Vervolgens naar seals bay geweest om zeehonden te zien. Jeetje wat waren het er een hoop en wat een geur hebben die zeehonden toch, ze zijn van verre te ruiken. Geluncht bij een leuk tentje met een mooi uitzicht op de baai. Vervolgens wezen sandboarden. Claire was erg moe van het rijden dus ik nam het van haar over en ja ik mocht over een niet verharde weg rijden... nou ze heeft geen 4wheel drive dus af en toe slipte we, wat best eng was maar gelukkig veilig aangekomen en de terugweg ook! Voor de lunch hadden we al een tobogan ( slee) en een sandboard ( snowboard) gehuurd dus wij naar de little Sahara wat gewoon een stukje woestijn is. er waren verschillende heuveltjes en ik wilde gelijk de hoogste doen.. Claire als eerst op haar slee naar beneden en ze crasht gelijk in de bosjes.. dus toen moest ik nog en nog wel met een snowboard. het duurde even voor ik naar beneden durfde en na nog geen 5 meter viel ik al. Van top tot teen onder het zand. Na wat oefenen konden we het allebei wat beter. Hierna door gegaan naar het rapter domain. Hier zijn we naar een roofvogel show geweest. Ik heb een valk en een blauwe kookabura vast mogen houden en daarnaast had ik ook een barn owl op mijn knie zitten. Niet voor heel lang want ik had een korte broek aan. Aan het eind van de middag onze tent op gezet en na het eten op zoek gegaan naar wildlife. Op een grote open plek wat kangaroes, wombats en Emu's gezien. Op de terugweg in de auto nog wallabies en echidna's gezien. In het toilet gebouw op de camping was er ook nog een nieuwsgierige possom. De volgende dag zijn we naar de remarkable rocks en admirals arch en Kelly's cave Hill geweest en hebben we een wandeling in het nationaal park gedaan. Bijtijds naar bed gegaan om in de ochtend naar de Noordelijke stranden te gaan. Na te zijn verdwaalt in het bos, terwijl we op zoek waren naar coockato's, terug richting de Ferry gereden. Claire had gelukkig een goed gevoel voor richting en heeft ons uit het bos bevrijd.

  • 10 December 2013 - 11:15

    Marieke:

    He zussie wat leuk om weer wat verhalen te horen!!!
    Ik heb geen idee wat voor wilde beesten jij daar hebt gespot, hihi daar zien we vast nog foto's van!!!
    Fijn dat je overal weer kan afspreken met vrienden die je al eerder bent tegen gekomen, straks lekker kerst in de zon vieren:-) lijkt me ook een beleving! Veel fun nog. Tot snel dikke knuffels kai kiara en van ons natuurlijk

  • 10 December 2013 - 22:11

    Klaasje:

    Hoi Meiske
    Wat weer een hoop meegemaakt zeg. Vreemd dat ze nadat ze zo'n kangeroe aanrijden hem gewoon laten liggen zeg. Is dat niet strafbaar? Een ander kan wel een ongeluk krijgen als ze op zo'n dood dier inrijden.
    Gelukkig maar dat Claire de weg weer terug kon vinden lijkt me best eng in den vreemde midden in het bos hoor.
    Verder heb ik geen flauw idee wat een echidna of een possom is maar de foto's zullen het later wel uitwijzen, want ons engels woordenboek zit in jouw bagage.
    Geniet er nog maar van samen met Claire.
    Groetjes en dikke kus Mama

  • 10 December 2013 - 23:12

    Irma:

    He Carool leuk weer je verhalen! Ben je nu al aan het oefenen voor het rodelen straks in de sneeuw?? Is het een beetje hetzelfde, lijkt mij dat het zand niet glijd??
    Kom er ook niet uit wat voor dieren je hebt gezien, maar we zullen de foto's zien
    Veel plezier verder liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 19744

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 09 Februari 2014

Backpacken Down Under

16 Juni 2011 - 18 September 2011

Werken in het buitenland met Activity Internationa

Landen bezocht: