Bull sale - Reisverslag uit Wallumbilla, Australië van Carola - WaarBenJij.nu Bull sale - Reisverslag uit Wallumbilla, Australië van Carola - WaarBenJij.nu

Bull sale

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

01 Oktober 2013 | Australië, Wallumbilla

Op 12 september hadden we hier de bull sale. Vanaf dinsdag en woensdag kwamen er al familieleden en mensen van west australie aan. Hierdoor moest ik in het huis plaats maken zodat de familie er kon slapen. Ik ben vanaf toen naar mijn eigen huis verhuisd. Daar slaap ik nu met Gesche. Het duitse meisje dat nu ook hier werkt. Het is een aardig meisje en heel toevallig woont zij ook nog in de buurt van Akke in Wilhemshaven ( tante van mij). Nu dus wat meer aanspraak en gezelligheid met haar erbij. Terug naar de bull sale van 12 september: om 12 uur begon het festijn, maar vanaf een uur of 10 kwamen er al een heleboel auto's bij de yards waar de koeien zijn. Er waren 200 koeien om verkocht te worden en die kwamen dan omstebeurt of met 2 a 3 in de verkoopring. Vanaf dan kan er op ze worden geboden en dat gaat soms erg snel en soms erg langzaam. Diegene die het bieden leidde was erg snel aan het praten hierdoor kon ik hem soms niet volgen. Ook was het in het begin moeilijk te zien wanneer er iemand een bod deed, maar toen ik uiteindelijk in de gaten kreeg dat ze hiervoor alleen maar hoefden te knikken of hun hand een klein beetje te bewegen was het een leuek sport op dit proberen bij te houden. Overal werden de meesten koeien verkocht en de hoofdprijs was een koe voor 62.000 dollar. Enkele koeien eer5den niet verkocht , maar er waren aan het eind van de sale ook wat mensen die geen koe hadden weten te bemachtigen omdat ze steeds over boden werden.
Deze mensen mochten na de sale in de weides nog naar koeien kijken en zijn er nog 20 extra koeien verkocht. Het was niet hun beste sale maar ze waren wel erg tevreden. De dag erna in de ochtend voornamelijk opgeruimd in het huis en rond de yards en in de middag was ik oppas voor Addison. Dit is de dochter van Andrew en Fiona. Zij gingen met zijn 2en naar New York voor een week. Addison is een echte fan van mij en ze wil alles doen wat ik ook doe. Zo had ik een schuine vlecht in en dat wil ze dan ook hebben. Ze wilde zelfs mee als ik naar de wc ging. Dit heb ik maar tegen gehouden, dat was me nou net weer teveel van het goede. Zo heb ik haar ook de hele week in bad of onder de douche gedaan en eten voor haar gemaakt. Ze was heel lief en werd erg verwend door of mij. Zei ik nee dan ging ze naar oma en dan mocht het. Zei ook oma nee dan ging ze naar opa en dan mocht het wel. Xo heeft ze af en toe ijs als lunch gegeten en een heleboel shapes . Of rice wheels. Dit zijn de wat gezondere versies van chips. Ik heb het nog wel voor elkaar gekregen dat ze daarvoor wat fruit eet. En als ik fruit at wilde zij het graag ook dus ik heb de hele week ook een hoop fruit gegeten. Eind het eind van de middag is ze nog erg moe en kon ze soms om van alles en niets huilen, maar dat was gelukkig zo weer opgelost. Vrijdaggingen gesche, louise en addie naar het dorp. Waar ik naar de kapper moest en louise naar de dokter. Gesche was mee om wat nieuwe badkamerspulletjes te kopen. Addie wilde graag met Gesche en mij mee dus dat gebeurde ook. Dat was een mooi avontuur in de winkel waar gesche de wat spullen wilde kopen kwam addie met een borstel aan die ze wilde en sterren om mee in bad te spelen en snoep enzovoorts. Dit allemaal niet gedaan en terug laten zetten, maar toen we de even op een bankje aan het wachten waren, kwam addie ineens met een little pony drankje aan. Die had ze zomaar bij een cafe uit de koelkast gehaald zonder te betalen. Ik vond dit niet goed en ze moest het terug brengen van mij maar dat wilde ze niet dus ik het maar gedaan. Ik heel schuldbewust vertellen wat er was gebeurd en toen mocht ik het drankje zonder te betalen terug zetten want addie had hem gelukkig niet opengemaakt. Nog geen 5 minuten daarna belt louise dat addie wel wat drinken mag dus weer terug naar het cafe en het little pony drankje voor haar gehaald. Was weer tegenstrijdig want ik had daarvoor nog nee gezegd. ik dacht dat ze in het weekend werd opgehaald maar de dat was niet zo en dus was ik nog aan het oppassen tot woensdagavond. Louise was op dinsdag vertrokken naar een bull sale en dus stond ik er 1 nacht alleen voor maar gelukkig is ze met slapen erg makkelijk en gaat ze uit haar zelf naar bed. Vanaf donderdag weer bij de yards aan het werk geweest en begon gelijk goed er waren 2 koeien die een dood kalf in hun buik hadden dus die moesten we eruit trekken. Wat een stank.... hopelijk overleven de koeien het. Tot nu toe zijn ze nog niet opgestaan. Ook heb ik een operatie van koe gezien waarbij het kalf dwars lag en dus niet uit de koe getrokken kon worden. Met een plaatselijke verdoving werd er een snede aan de zijkant gemaakt en zo kregen ze het kalf eruit. Wat een hoop bloed en zielig om de koe te horen loeien. Het kalf en de koe hebben het gelukkig allebei overleefd. Volgende keer hoef ik niet meer bij zo'n operatie te zijn, want ik vond het maar niks. Gesche en ik hebben ook al een beproeving met onze toilet want daar zitten kikkers in. En gisteren ging gesche er bijna op zitten en kwam gillend naar binnen dat ik moest komen kijken. Ik moest hatuurlijk heel hard lachen en samen hebben we de kikker gevangen en naar buiten gegooid. Daarna heeft gesche de andere kikker die in toiket zat ook gevangen en buiten weg gegooid. Volgens Alastair moeten we ze in de diepvriezer stoppen want dan gaan ze dood dus dat zullen we misschien de volgende keer doen ( hopelijk komt die niet). Dit vrije weekend in het zonnetje gezeten en een hoop gelezen en gekletst met Gesche. Nog paar enkele weken en dan ga ik alweer op avontuur naar Adelaide!

  • 01 Oktober 2013 - 17:59

    Ria :

    Hoi Carola, ik heb erg gelachen om je kikker verhaal!
    Weet je zeker dat het geen prins was?. Als ie nog eens komt, zou ik t maar ns uitproberen!
    Wie niet waagt...............
    Allround Carola, geweldig wat je allemaal meemaakt! Hou je taai en we denken aan je!dikke kus!

  • 01 Oktober 2013 - 19:13

    Klaasje:

    Hoi Carola, je hebt weer heel wat beleefd de afgelopen maand. Wel heftig hoor zo'n operatie en ook die dood geboren kalfjes.
    Petje af hoor meisje dat je dat toch maar allemaal doet. Ik ben apetrots op je.
    Je zit nu alweer op de helft van je lange reis. Het gaat toch nog wel snel hoor alleen is het hier af en toe wel erg stil. Gelukkig brengen je neefjes en nichtje zo nu en dan wat leven in de brouwerij .
    Nog een hele fijne tijd daar en ben weer benieuwd naar je volgende avonturen.
    Hele dikke kus! Mama

  • 04 Oktober 2013 - 16:28

    Katinka:

    Hi zus,

    Leuk je verhalen weer te lezen! We krijgen natuurlijk een hoop mee via de app, maar toch staan er in zo'n verhaal weer nieuwe punten!
    Wij hebben echt een heerlijke vakantie gehad op Menorca en zijn nu ook weer aan het werk. Het is hier gelukkig niet al te koud in Nederland, maar je merkt dat het weer sneller donker wordt.. Altijd even wennen! En jij gaat de zomer tegemoet in Australie! Lekker hoor!

    Geniet ervan daar!

    xxx

  • 06 Oktober 2013 - 13:26

    Cinta:

    Heey Cro,

    Wat een verhalen weer! Pas op dat je geen au pair wordt :P
    Gelukkig kan je snel verder je reis voortzetten, zonder bloederige koeien!

    Veel plezier nog.
    Liefs,
    Cinta

  • 06 Oktober 2013 - 21:04

    Irma:

    Hai Carool,

    Je raakt zo helemaal thuis op de boerderie!! Nog even en dan kunnen we je opgeven voor Boer zoekt vrouw!!!! Maar je maakt nog genoeg mee , dus verhalen genoeg straks.!!!!
    Fijne tijd nog en geniet

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 19737

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 09 Februari 2014

Backpacken Down Under

16 Juni 2011 - 18 September 2011

Werken in het buitenland met Activity Internationa

Landen bezocht: