vervolg 2 Yarrawonga - Reisverslag uit Wallumbilla, Australië van Carola - WaarBenJij.nu vervolg 2 Yarrawonga - Reisverslag uit Wallumbilla, Australië van Carola - WaarBenJij.nu

vervolg 2 Yarrawonga

Blijf op de hoogte en volg Carola

08 September 2013 | Australië, Wallumbilla

Toen rond 18.30 weer richting Yarrawonga gereden in de auto met Hanna. Die avond ben ik uit geweest in Roma met Hanna en Steph. Steph is de zus van Hanna. We zijn naar de White Bull geweest een kleine pub waar ik wat vrienden van hun heb ontmoet. Die nacht hebben we alledrie bij een van die vrienden van hen in Roma geslapen. De volgende dag zijn we even op bezoek gegaan bij de ouders van de vriend van Hanna. Zij hebben ook een boerderij met enkele koeien, paarden en een heleboel honden. Wel 14 honden, niet normaal. De meeste van hen zijn getraind om te helpen bij het drijven van de koeien. Daarna weer naar Waco geweest om wat werk af te maken en pas laat weer op Yarrawonga aangekomen. Afgelopen weekend weer naar Roma geweest met Steph. Dit keer met wat collega's van Steph van de bakkerij. Dit was wel leuk want dit waren wat internationale mensen. Een meisje uit zweden, 2 ierse jongens en nog wat australische mensen. Zelfs nog even Nederlands kunnen praten want het zweedse meisje had haar vriend mee genomen en die was Nederlands. Hij heette dennis en woont Rotterdam en werkt in de mijn. Leuk om weer even nederlands te spreken. Die nacht na de pub ook naar The Zone geweeest. Dat is de enige nachtclub in Roma. Een beste grote tent en nog redelijk nieuw. Je mag daar alleen niet met je drankje op de dansvloer. Doe je dit wel dan heb je gelijk een beveiliger aan je broek hangen zoals ik. Ik was helemaal verbaasd. Rond 3 uur richting de nieuwe kamer van Steph gegaan.Wat collega's van de bakerij hadden een kamer vrij waar zij in kon als ze wilde. Die dag erna overdag wat spullen van Steph verhuisd en toen rond 17uur naar de rodeoshow geweest. Steph woonde eerst tijdelijk bij Hanna. Dit was mijn eerste keer en ik was erg benieuwd hoe een rodeo zou zijn. Nou ik schrok me dood ik zou nooit van mijn leven op zo'n stier of paard willen zitten. Ze worden echt heel wild door die riem om hun middel voor hun achterste poten. Petje af om sommige berijders op die dieren te zien gaan. Eentje hield het zelfs vol tot de toeter af ging. Naast het berijden van de stieren en de paarden die hun best deden om de berijder van hun rug te krijgen, waren er kalfjes waar kleine kindje op konden. Dd jongste was denk ik 3 jaar en zij proberen dan op het kalfje te blijven zitten terwijl het kalfjes probeert weg te lopen ( rennen ). Naast de kalfjes lopen mensen mee om te zorgen dat het kind veilig blijft. Ook waren er vatwedstrijden voor paarden. De paard en zijn berijder moesten om 3 vaten een rondje draaien en zo snel mogelijk weer terug naar het begin rennen. De snelste was de winner. Bij het omstoten van een vat krijg je 5 strafsecondes. Het was leuk om een keer gezien te hebben, maar denk niet dat ik dit elke week wil zien. Dit was een kleine rodeoshow om geld op te halen voor careflight. Dus heb ik ook nog wat goeds gedaan. Zondag lekker van het zonnetje genoten en al mijn avonturen weer opgeschreven voor jullie.

Voor wie wil op www.yarrawongawaco.com.au kun je zien op wat voor boerderij ik werk en met wie! Lujt de site niet ga dan even naar google en type dan yarrawongawaco in als het goed is komt de site dan ook te voorschijn!

  • 08 September 2013 - 18:40

    Klaasje:

    Hoi meiske Fijn om weer zo'n uitgebreid verslag van je te lezen. Hier en daar staat er wel iets dubbel.
    Fijn dat je weer wat meer contact met jongelui hebt,dat zorgt voor aangename afleiding.
    Heel veel plezier bij de Bull sale hoop dat je weer leuke mensen leert kennen.\
    Dikke kus en snel tot horens mama.

  • 09 September 2013 - 00:33

    Rietje:

    Hee, dat is leuk weer wat van je te horen /lezen....!
    Je maakt nog steeds heel wat mee! Je ontmoet heel wat nieuwe mensen!
    Als je je al boerin voelt, kun je je opgeven voor het programma BZV international.
    Vanavond 1e deel gezien, Yvonne Jaspers komt zo nog eens ergens! Oa.Tanzania, Denemarken , zuid Frankrijk, Bonaire! Dus........ Je weet er nu van!
    Leuk om ook wat fotoos te bekijken!
    Blijf genieten, dag meis!

  • 14 September 2013 - 11:02

    Mattie:

    Hoi Carola! Wat leuk en interessant om je verhaal weer te lezen. Het lijkt net of je niet zo heel ver weg bent...Ik zal de sight van de boerderij opzoeken; hoe is je dag indeling ook alweer precies? Ik vertel soms over mijn nichtje in australie en dan weet ik het niet meer helemaal.
    De broer van Sander met zijn vriendin Zooe zijn vanuit Nieuw Zeeland op dit moment hier; heb je nog behoefte aan contact voor als je daar bent, laat het weten dan vraag ik hun adres in Wellington.
    Hoe lang blijf je er nog en wat zijn je verdere plannen?
    Geniet ervan en maak lekker veel foto's! Tot ziens, van de Slotfamilie uit Zeist.Mattie



  • 15 September 2013 - 14:48

    Carola:

    Ik begin in de ochtend met het voeden van de dieren en daarna wat koeien drijvenof vaccineren en dan wat werk in de tuinen af en toe wat schoonmaakwerk. Een adresje in nieuw zeeland is welkom als hun dat ook niet erg vinden mattie! Ik blijf op de boerderij tot 15 a 16 november om dan adelaide, alice springs en melbourne te gaan bezoeken. In januari ga ik dan voor een maand richting nieuw zeeland! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 19744

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 09 Februari 2014

Backpacken Down Under

16 Juni 2011 - 18 September 2011

Werken in het buitenland met Activity Internationa

Landen bezocht: