Sydney, Coonabarabran and Wallumbilla - Reisverslag uit Wallumbilla, Australië van Carola - WaarBenJij.nu Sydney, Coonabarabran and Wallumbilla - Reisverslag uit Wallumbilla, Australië van Carola - WaarBenJij.nu

Sydney, Coonabarabran and Wallumbilla

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

03 Augustus 2013 | Australië, Wallumbilla

Zoals in het vorige bericht al te lezen is ben ik vrijdagavond rond Nederlandse etenstijd met de tourbus in Sydney aangekomen. Yeah, eindelijk daar! Na een kleine omweg omdat er geen parkeerplaats was, uiteindelijk toch een plekje gevonden. Na het pakken/krijgen van onze bagage afscheid genomen van iedereen van de topdeckgroep! Vervolgens met enkele richting base ons hostel gelopen. Pff das niet niks om daar rond te lopen met je bagage met de straten vol met mensen en dat nog wel voor een kwartier! Ik kan je zeggen mijn schouders waren erg aan het protesteren! Na het inchecken samen met Astrid eten gehaald en gekookt. Daarna zouden we eigenlijk uitgaan maar omdat we zo moe waren, lagen we om 22.00 al knockdown out in bed. De volgende ochtend om 10.00 uur met een stel van topdeck afgesproken om Sydney te verkennen. Dus zijn we naar de Sydney harbour, Sydney opera house en the rocks gelopen en deze bekeken!  Na de lunch zijn we ieder onze eigen gang gegaan en heb ik wat aankopen gedaan voor mijn aankomende farm week; schoenen met stalen neuzen en een regenjas! Voor het avondeten pannenkoeken gegeten met een gedeelte van de topdeck groep en gezellig wezen kletsen om om  middernacht weer naar bed te gaan. 'S ochtends vroeg op gestaan om mijn spullen in te pakken en om 10.00 uitgecheckd en in de foyer gewacht met Judy ( topdeckcrew)  totdat we opgehaald werden door outbackpackers. Outbackpackers is een boerderij in Coonabarabran die jouw in een week klaarstomen om op een boerderij te kunnen werken met een garantie dat je werk krijgt als je de training met succes afrond! Samen met 11 andere ging ik dan op pad; sanna uit Zweden, esben uit Denemarken, becka van topdeckcrew Engeland, Judy van topdeckcrew taiwan, Charlotte uit Duitsland, Italy uit Italië,  Pierre uit Frankrijk, Dennis uit Nederland, Joe uit Engeland en Laura uit Engeland! Als je goed geteld hebt dan weet je dat er nog 1 ontbreekt en dat klopt dat is seb uit Duitsland want hij kwam met zijn eigen auto! Na nog geen kwartier onderweg en Tessa uit Engeland, die ook met ons onderweg was omdat ze op de boerderij gaat werken en ons zal begeleiden, kotst uit bus op de linkerkant van de ramen. Echt heel goor, maar gelukkig zat ik rechts en rook ik de vieze geur niet. Nadat Tessa het raam een beetje schoongemaakt had, gingen we weer op pad en kwamen de eerste leugens: bruine giftige slangen in cabine 2, geen elektriciteit en warm water op de boerderij en een 14uur durende reis.. Sanna die werd helemaal gek en was erg pissig gedurende de reis. Ik vond het allemaal wel gek, maar dacht ok het zal wel kloppen en ik zie het wel. Toen we om 18.00 op een boerderij aankwamen dacht ik dus yeah eten... Maar toen kwam de aap uit zijn mouw en waren we dus al aangekomen! Na het opmaken van de bedden naar het eten ( heerlijke zelfgemaakte soep) en werden we welkom geheten door Craig de eigenaar van outbackpackers.  De eerste regels kwamen al gelijk; bij gebruik van het woord MINE moet je 10x opdrukken en het maakt niet uit waar of wanneerje doet het gewoon vervolgens hebben we elke dag een toiletmeester aan wie je moet vragen of je naar de wc mag, zo ja waar of wat moet je doen;) De eerste dag was sanna toiletmeester en mocht ik gelukkig gewoon zo naar de wc! De laatste twee regels waren erg belangrijk; spreek Engels en drink bier! Nou ik heb het xxxx bier geprobeerd maar nog steeds vind ik bier niet lekker en daarom heb ik wijn voor mezelf gehaald:) Na wat kletsen naar bed gegaan. Die ochtend moesten we om 07.00 klaar staan voor het begin van de training. Vanaf toen ben ik bezig geweest met: quad rijden, motor/brommer rijden, hekwerk met ijzerdraad repareren, eten maken voor dieren, dieren eten geven, paard verzorgen, paard rijden, onderhoud van machines, hout hakken, vee drijven te paard en op quad/ motorbike, wol samen persen, Knopen leren om dingen op een trailer vast te maken zodat het veilig is voor transport, koeien verdelen op soort, schapen merken en op transport zetten oftewel in de vrachtwagen laden. Een heleboel dus! Het waren ook erg lange dagen en dan denk je dat maakt niets uit als je vroeg naar bed gaat? Nou tijdens deze cursus was het verboden om vroeg naar bed te gaan, want elke avond was het tijd voor drinksspelletjes rond het kampvuur. Ik heb weer een aantal nieuwe geleerd zoals het spel A and B. Er word 1 persoon gekozen die begint en die moet zijn/ haar ogen dicht doen totdat de persoon links van hem/haar twee personen heeft aangewezen, 1 als een A en 1 als een B. Diegene die kiest kan zowel zichzelf als de persoon die zijn/haar ogen dicht heeft kiezen. Nadat a en b gekozen zijn en iedereen weet wie het zijn, mag de persoon die aan de beurt is zijn/haar ogen opendoen en zeggen wat a bij b moet doen of andersom. Tijdens de eerste avond was ik de pineut en was ik a en esben was b. Tessa gaf ons een nog redelijke opdracht; wij moesten van kleren wisselen op ondergoed na. Dus na een verkleedpartij in de wc liepen esben en ik in elkaars kleren ( is een foto van, haha) de opdrachten daarna werden steeds uitdagender tot uiteindelijk seb de teen van becka voor 10 seconde moest sabbelen..... En elke avond was er dus zo'n dolle boel! Craig had mij ook nog tuk met zijn grap: ik moest in de auto een linkshandige chroevendraaier halen ( ja ik weet dat die niet bestaat) en een " spare bubble" ( dat stukje met het water in de midden) voor de waterpas. En ik maar zoeken totdat ik ineens dacht OMG dit is een grap en ja hoor ik kom aangesjokt en Craig vraagt heel serieus waar is nou mijn linkshandige schroevendraaier dus ik dat maakt niks uit je hoeft er alleen maar mee te draaien en toen begin hij te lachen en zei die: hèhè je hebt t door. Hoelang heb je wel niet gezocht naar de spare bubble... Dus toen was ik ff de Dick of the day! Oh ja dat was ook nog een regel. Je had een big girl jacket ( die was voor de jongen die het meeste op vrouw leek en dus een Pussy was), awesome suit  ( lijkt me duidelijk) en de Dick of the day suit. Vrijdag is eigenlijk de enige dag dat die dingen gedragen zijn. Ik was een kwart Dick of the week en moest de pet dragen. Charlotte was driekwart Dick en moest dus het pak aan. Wij waren de Dicks omdat wij de rustige zusjes waren en Craig ons graag wilde stangen. Dennis de farmboy uit Nederland kreeg de awesome suit omdat hij een echte boerenjongen is van het platteland. Dan nu weer ff naar het Belangrijke de baan! Ja op dinsdag stond er al een baanoptie voor mij op het bord! In queensland wallumbilla bij het bedrijf Yarrawong. Die avond gelijk gebeld en na een korte kennismaking en wat er van mij verwacht werd de baan aangenomen! Jaja ik ben vanaf nu een echte jackeroo/jilleroo!!wat is dat? Dat ia nou een echte Australische boer/boerin op een boerderij in the outbackpackers! Alles wat ik de afgelopen dagen heb geoefend, mag ik nu uitvoeren als mijn baan! Ik begin mijn dag om 08.00 en voer dan de katten en de varkens. Vervolgens doe ik in en rond het huis wat schoon en opruim werk! Dan ga ik verder met vee drijven op mijn quad om ze vervolgens van eten voorzien. Tussendoor kijk ik of de hekken niet kapot zijn, zo wel dan repareer ik die.  Na de lunch drijf ik het vee weer in hun weide en vervolgens ben ik de rest van de middag in de tuin bezig om die te fatsoeneren en bomen te hakken! Dan vanaf uurtje of 5 a 6 ben ik klaar en heb ik tijd om even te relaxen of om een douche te nemen om dan rond 20.00 eten klaar te maken. Ik eet hier elke avond pas om 21.00 a 22.00 uur met veel vlees ( schaap, koe, kangoeroe en geit) altijd spek erbij en dan gemixte groente die in de magnetron worden gekookt met aardappelen. En zoals ik thuis altijd de aardappelen met appelmoes eet, eten ze het hier met light sourcream en heb ik deze verslaving overgenomen voor nu! Appelmoes heeft nog steeds mijn voorkeur! Na het eten nog even tijd om tv te kijken en dan rond 22.30 naar bed. Ik zal hier tot ongeveer half november blijven werken om zo wat geld te verdienen voor mijn laatste maand in oz en mijn maand in Nieuw-Zeeland! Zodat ik mijn Nederlandse geld niet hoef te gebruiken;) Aanstaande dinsdag zal ik voor een week naar Brisbane gaan om een koeienverkoopevenement bij te wonen! Ben benieuwd hoe dat eraan toe gaat! hoe is het met iedereen zijn/haar vakantie? Aan het genieten van het mooie weer? Hoewel het hier winter is, ben ik erg tevreden met het weer hier dat schommelt tussen de 15 en 30 graden!

  • 03 Augustus 2013 - 07:38

    Lysanne:

    hey carol,

    leuk om de verhalen zo uitgebreid te lezen! op whatsapp spreken we elkaar geregeld, maar het is leuk om alles zo achter elkaar te lezen. wat een avonturen!! skydiven, surfen echt super stoer! en nu als een echte cowgirl op de boerderij. super dat je zo snel een baan aangeboden kreeg, en wat een gekke cursus. wel jammer dat je bier nog steeds niet lekker vindt ;) en tsja.. de appelmoes is gewoon een gekke gewoonte van ons :)
    succes op de boerderij de komende maanden, gelukkig ben je de weekenden vrij!

    ed en ik zijn nu nog op vakantie in Turkije, gaan dinsdag weer naar huis. nu eerst nog een paar dagen genoeten!

    x lys

  • 03 Augustus 2013 - 08:08

    Kim En Jurre:

    Hee Jackeroo!

    Wat een supertoffe verhalen, je hebt echt al mega veel meegemaakt zeg! we zien je al gaan; op de quad achter 't vee aan.. Te gek!

    Heel veel plezier op de farm, geniet ervan :)

    Liefs, Kim en Jurre

  • 03 Augustus 2013 - 09:56

    Ans Noorbergen:

    Hey Jilleroo, veel succes met je baan de komende tijd, je verslagen waren hardstikke leuk om te lezen.....groetjes!!

  • 03 Augustus 2013 - 15:16

    Katinka:

    He zus,

    Leuk om de uitgebreide verhalen allemaal te lezen! Je maakt een hoop mee! Super dat je nu een vaste stek heb, dan kunnen we nog eens afspreken op de skype! Was erg leuk om je "live"weer te spreken!

    Wij zijn net een weekendje in Bergen aan Zee geweest en genieten van het mooie weer in Neederland. In september hebben wij nog 3 weken vrij, maar we weten nog niet wat we gaan doen. Ligt een beetje aan het weer. Als het zo mooi blijft dan gaan we in NL op vakantie en anders boeken we een lastminute naar de zon!

    Ben ook erg benieuwd naar dat koeienverkoop evenement en kijk al weer uit naar je volgende update!

    XXX Katinka en Bram en een knuffel van Jelle

  • 03 Augustus 2013 - 15:58

    Monique Klomp:

    Leuk om je verslagen te lezen. Je geniet volop zo te lezen.

  • 03 Augustus 2013 - 23:06

    Klaasje:

    Hey Jilleroo, ja dat is hard werken op zo,n boerderij.Vind je het gek dat ik naar de grote stad ben getrokken.
    het enige wat ik nog steeds mis is het ruime uitzicht.Daar heb ik afgelopen weken in de vakantie hoog in de bergen weer even heerlijk van genoten .Vooral die tocht met die grote cabine Aguille du midi (heb je ook nog eens onder gestaan met ons).Schitterend daar boven allen over open trappen omhoog lopen beviel me niet zo goed even beetje last van hoogte vrees .Later ging het beter.Maar het is een machtig gezicht daar boven.Helaas lag de top van de Mont-Blanc in de wolken.
    Heel veel plezier in Brisbane op de koeienverkoop.Let op hoe ze dat daar doen,hier klappen ze bij het noemen van de prijs op elkaars handen alsof ze elkaar een klets op de hand verkopen. Xxx mama

  • 04 Augustus 2013 - 11:48

    Han:

    Hallo Carola, wat een fantastisch verhaal. Nadat ik het stuk over je opleiding tot cowgirl las dacht ik: hoe moet Carola ooit weer in een aan Nieuwegein wennen? Gelukkig voor jou duurt dat nog een poos! Geniet ervan. Groeten

  • 05 Augustus 2013 - 14:29

    Rietje:

    Jeetje, het lijkt wel een ontgroenings weekend, heb je dat ook maar eens meegemaakt!
    En dan nu op de boerderijwerken, gaaf lijkt me dat!succes en veel plezier en tot Skype!

  • 05 Augustus 2013 - 22:39

    Irma:

    Wat een heftige week voor dat inwerken van outbackpackers, waren wel rare regels. Maar ja nu heb je voorlopig een baan en wat voor een. Leuk en afwisselend werk denk ik, dan is Ikea maar 3 keer niets!!!!!
    Werk ze en geniet van alles!!
    Liefs

  • 07 Augustus 2013 - 13:59

    Mattie:

    Hoi Carola!
    Ik geniet telkens weer van je belevenissen; wat maak je toch gemakkelijk contact en wat een leuke belevenissen. Dat je zomaar uit een vliegtuig duikt! Moedig hoor; ik zou niet durven...
    En ben je warempel op een boerderij beland; het boerenbloed zit er nog steeds in.
    Wij zijn net weer terug van 3,5 week rondtoeren met de camperbus in Duitsland.We kwamen een Australier tegen die op zijn motorfiets(leek eerder op een brommertje) door Europa toerde. Hij kwam uit Zwitserland en was op weg naar Finland om vrienden te ontmoeten. Wij stonden versteld van de afstanden maar hij was het waarschijnlijk wel gewend. Toen hij geen camping kon vinden heeft ie zijn tentje naast onze bus opgezet.Hij is van Adelaide; als je daar nog in de buurt komt hebben we een adresje voor je.
    Een hele fijne tijd daar en geniet ervan!Grappig dat we via jouw mail ook van de vakantieervaringen van de anderen horen; Hartelijke groewten van Mattie (en de Slotgroep uit Zeist)


  • 17 Augustus 2013 - 13:36

    Carola :

    Leuk al die enthouiaste reacties van jullie allemaal! Het is mij eindelijk gelukt wat foto's op de site te zetten!

  • 18 Augustus 2013 - 11:08

    Karina:

    Leuk!!! Foto's! Na al jou verhalen erg leuk om wat beelden te zien van je avonturen! We skypen snel weer! Xxx

  • 18 Augustus 2013 - 11:11

    Katinka:

    Bovenstaand bericht is van mij, maar hij heeft mijn naam automatisch veranderd...

  • 21 Augustus 2013 - 11:20

    Lysanne:

    hahaha karina ipv katinka... niet echt een positieve verandering hoor als je het mij vraagt :P

    Leuke foto's hoor Carol... En zo stoer op zo'n quad!!!! Ik denk dat je straks in NL ook naar het platteland moet hoor...hihi... je schrikt straks van al die huisjes op een paar vierkante kilometer ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 19738

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 09 Februari 2014

Backpacken Down Under

16 Juni 2011 - 18 September 2011

Werken in het buitenland met Activity Internationa

Landen bezocht: