Yarrawonga - Reisverslag uit Wallumbilla, Australië van Carola - WaarBenJij.nu Yarrawonga - Reisverslag uit Wallumbilla, Australië van Carola - WaarBenJij.nu

Yarrawonga

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

08 September 2013 | Australië, Wallumbilla

Ik ben nu alweer 7 weken aan het werk op Yarrawonga. En 2 weken geleden ben ik naar de Ekka in Brisbane geweest. Dit is een jaarlijks evenement/festival in Brisbane waar koeien, paarden en honden 'shows' worden gehouden. Ik was er de eerste week voor het koeienevenement. De tweede week was voor de paarden en honden. Het koeienevenement ging als volgt: Er kwamen elke keer een stuk of 20 koeien per gewichtsklasse, leeftijd en soort. Daaruit koos de jury dan 7 a 8 koeien die er beste uit zagen. Deze kwamen dan naar voren in een rij en de andere koeien konden dan weg. Vervolgens keek de jury dan strenger naar de overige koeien en koos dan welke eerste, tweede of derde werden. Elke koe kreeg dan een lintje; de 1ste plek kreeg blauw, de 2de rood en de 3de groen. Bij het jureren keken ze naar de poten en hoe die geplaatst waren, kontvorm, vet en spiermassa. De koeien van Yarrawonga hebben het erg goed gedaan en veel lintjes gewonnen! Sommige koeien werden ook geslacht en getest op vleeskwaliteit. Dit heb ik alleen niet gezien en ook geen idee wie hier de winnaar van was. Bij de hondenshow moesten de honden een parcour afleggen en goed naast hun baasje lopen. Best grappig om dat te zien, allemaal dezelfde soort hondjes die allemaal hetzelfde moeten doen en hun baasjes maar roepen en snoepjes geven. Bij de paarden was er een gedeelte dat een springparcours deed en de andere waren voor de show. Dus werd er gekeken hoe mooi en verzorgd ze waren.Naast al deHierna was het al laat en zijn we terug naar het hotel gegaan voor wat eten en daarna nog wat gekletst. Dag 3 mocht ik zelf op avontuur op de Ekka en dus heb ik mijn camera meegenomen en verschillende foto's gemaakt terwijl ik over het terrein liep. In de middag samen met Fiona en Addie naar de kinderboerderij gegaan. Ja die was ook op het evenement aanwezig. Samen met Addie kleine kuikentjes gezien en vast gehouden, lama's gezien en eten gegeven aan geitjes, kalfjes en lammetjes. Die avond was er een show en Addie mocht die zien van haar ouders. Terwijl hun op de tribune onder ons aan het eten waren met Louise en Alastair, was ik met Addie en haar nichtjes en neefjes boven naar de show aan het kijken. De show was nog maar net begonnen en toen viel Addie al bijna in slaap op de tribune dus heb ik haar naar het hotel teruggebracht en in bed gelegd. Ik heb hierdoor niet veel van de show gezien behalve wat drijven van koeien op een vrachtwagen, een monstertruck die over auto's heen aan het springen was en ricki lee die wat liedjes zong. Zij is hier bekend van australia got talent. De rest van de show en het vuurwerk heb ik helaas gemist. De dag erna was het alweer tijd om terug te reizen. Na een uitgebreid ontbijt met een groot deel van de familie Bassingwaith richting de cold coast gereden en daar heb ik de rest van de middag wat gerelaxed en met Addie gespeeld. Die nacht daar weer in het 2de huis geslapen van Fiona en Andrew. e evementen waren er nog een heleboel kermisattracties, een hal met kraampjes voor showbags, kinderboerderij en eet- en drinkkraampjes. Showbags is een echt festijn hier in Australië tijdens de Ekka. Het zijn plastic tasjes met allerlei spelletjes of verschillende snoepjes. Elk heeft een naam zo kreeg Addison de magic en fairy showbag. In de magic tas zaten allerlei kleine spulletjes om grapjes mee uit te halen zoals een nepdrol, camera waar water uit komt en een apparaatje waar je vingers mee kan doorhakken ( zogenaamd). In de fairy showbag zat wat make up, vleugels voor een fee, roze paraplu en nog een aantal roze dingetjes. Zo waren er showbags voor verschillende tihdschriften, etenswaren, football spullen en van bekende tekenfilmfiguren. Ik heb mijn ogen uit gekeken echt super gek.

Ik was bij de Ekka om op Addison te passen. Addison is de dochter van Andrew en dat is de zoon van Louise en Alastair. Vanuit Wallumbilla zijn Andrew en ik naar de Gold Coast gereden om daar zijn vrouw en dochter te ontmoeten. De volgende dag zijn Addie, ik en Andrew vroeg op weg gegaan naar Brisbane, na eerst Howie en Olivia op te halen van hun school. Zij wonen op school. Howie en Olivia zijn de kinderen van David en David is ook een zoon van Louise en Alastair. Na aankomst samen met Andrew en Addie op de Ekka vertoefd. Voornamelijk bij de koeien gekeken en het andere deel in de stal bij de koeien geweest want bijna alle neefjes en nichtjes van addie waren daar.
Dus ze had genoeg maatjes om mee te spelen. Addison is 2 jaar en al zindelijk. Ze is een lief meisje dat goed luistert. Af en toe nog wel moe en dan wat dwars, maar wat wil je als ze haar middagslaapje al overslaat. Die avond gingen Foi2na en Andrew uit eten en heb ik samen met Addie op de hotelkamer vertoefd. Samen op de kamer gegeten met als verwennerij vanille ijs. Daarna nog ff wezen kleien en Addie heeft zich toen uit zichzelf klaar gemaakt voor bed en is lief gaan slapen. Die ochtend mocht ik van Fiona even bijkomen en heb ik wat zitten lezen en ben ik rond 11uur richting de Ekka gegaan en Addie en Fiona opgezocht. Ook deze dag bij het jureren van de koeien gekeken en bij de stallen vertoefd. Aan het eind van de middag was er nog een borrel en daarna zijn we terug naar het hotel gegaan. De volgende ochtend op de hotelkamer gespeeld. Fiona kon op deze manier even wat werk op haar laptop doen. Rond 14uur richting de Ekka gegaan om de magic en fairy showbags voor Addie te kopen en daarna zijn we over het kermisgedeelte gelopen. Addie mocht in 3 attracties van haar moeder. Als eerste ging ze samen met haar moeder in de ronddraaiende theekopjes en vervolgens wilde ze in de draaimolen in de roze volkswagen en als laatste wilde ze een gooispelletje doen. Ze moest 6 pingpong balletjes proberen in de mond van een clown te gooien. Addie echter duwde ze er gewoon in met haar handen en won als prijs een prinsessen tiara en een klein aapknuffeltje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 19746

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 09 Februari 2014

Backpacken Down Under

16 Juni 2011 - 18 September 2011

Werken in het buitenland met Activity Internationa

Landen bezocht: