Daar ben ik weer met nieuws! - Reisverslag uit Wallumbilla, Australië van Carola - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer met nieuws! - Reisverslag uit Wallumbilla, Australië van Carola - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer met nieuws!

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

03 Augustus 2013 | Australië, Wallumbilla

Goh, in mijn hoofd had ik al veel meer op de site geschreven dan dat ik vandaag achter kwam! Excuses hierbij ik maak zoveel mee dat ik even vergeten ben om jullie weer wat mede te delen. Nu ik op mijn vaste plekje zit  met internetverbinding heb ik de tijd om jullie weer bij te praten! Ok het avontuur na mijn topdeck tour was fraser island met Claire:  Na mijn vroege vlucht van Cairns weer in " mijn oude" hostel ingecheckt en tot mijn verrassing zat ik weer met hetzelfde meisje als de vorige keer in een kamer! Na wat bij gekletst te hebben, heb ik  nog even een dutje gedaan en mijn spullen voor de komende week gepakt. Rond middernacht kwam Claire dan eindelijk aan! Yeah niet heel veel kunnen kletsen omdat ons kamergenoot al aan het slapen was en dus ook maar gaan slapen. De volgende ochtend vroeg de trein naar Pomona genomen en daar opgehaald door Alanna. Na wat boodschappen richting Justin, de vriend van Alanna, gegaan. Diezelfde avond nog  richting Fraser island vertrokken! Hoe is dit zo gekomen? Nou Claire en ik wilde graag naar fraser island en Claire was op internet aan het onderzoeken hoeveel het zou gaan kosten en wat de mogelijkheden waren. Voor de lol zette ze ook een status op Facebook of er niet toevallig iemand met een 4wd in de buurt van brisbane woonde die wij konden lenen. Hier reageerde een ex collega van Claire op dat haar  tweelingzus misschien wel iets voor ons kon betekenen. En ja hoor wat een mazzel Alanna had deze 5 dagen vrij en wilde ons wel meenemen naar fraser island samen met haar vriend! Een 4wd is nodig om rond fraser island te rijden want de ondergrond bestaat geheel uit zand. De eerste avond nog op het vaste land geslapen; inskip point met uitzicht op fraser island en de rainbow rocks. De hele nacht was het aan het regenen maar gelukkig had Claire een super tentje en een slaapzak voor mij. De tent was precies groot genoeg voor ons twee. De volgende ochtend vroeg opgestaan om de eerste boot naar het eiland te halen we zijn toen via het strand naar waddy point gereden. Waddy point is het noordelijkste punt waar je met je auto kunt komen. Onderweg zijn we bij Eli creek gestopt. Daar heb ik heerlijk van gedronken en ben ik met Claire doorheen gelopen, naja een klein gedeelte maar want het water was dieper dan we dachten en dus moesten we weer omdraaien en via het pad terug lopen. Nadat we een auto hadden gevonden die ons een " jumpstart" wilde geven, konden we gelukkig verder rijden naar de champagne lakes en Indian head.  Doordat de tij alweer opkwam, was het een wild gevaar bij de champagne lakes. Het zeewater kwam met hoge golven over de rotsen heen zo de meren in. Indian head is een groot uitstekende rotspartij. Deze heb ik beklommen en er enkele mooie foto's kunnen schieten! Die avond een Aussie camping night gehad. We kregen bezoek van de buren, een stel uit brisbane die op hun huwelijksreis waren en hebben toastjes gegeten en gekletst. Op een gegeven moment was Justin dronken en wilde hij met iedereen dansen. Alleen hij viel af en toe bijna om en hij begon schuine grappen te vertellen. Ik heb me de hele avond kapot gelachen vooral om zijn uitspraak: hey motherfuck, look at me when im talking to you! Hij bleef dat maar herhalen en zijn lichaamspostuur en gezichtsuitdrukking maakte het erg geloofwaardig;)de eerste keer schrok ik maar daarna heb ik er alleen maar om gelachen terwijl hij het tegen andere mensen en mij aan het zeggen/ schreeuwen was! De dag erna zijn we naar central station gereden en hebben we daar 2 nachten gekampeerd. Die dag zijn we naar the valley of the giants gelopen en met de auto zijn we langs het maheno wrak gereden naar the pinnacles en cathedral beach. The pinnacles is een oranje massa rotsen die tussen de bomen aan de grens van het strand te zien zijn. Op cathedral beach de eerste dingo van de week zien rond rennen. De volgende ochtend vroeg richting lake mckenzie gegaan. Dat was een goed plan want aangekomen bij het meer waren wij de enige op dat moment en hebben we heerlijk ontbeten daar. Vervolgens zijn we naar de het volgende meer gereden lake wabby. Dit was een meer waar een zandduin naast lag. Claire en ik hebben die beklommen en zijn door gelopen naar het strand waar Justin en Alanna ons opgehaald hebben. Na de lunch nog een poging gedaan om naar lake birrabeen te lopen, maar naar driekwart van de route was het pad ondergelopen en konden we niet meer verder. We moesten dus omdraaien en hierdoor hebben we een kwartier in het donker gelopen . Gelukkig veilig en wel op de kampeerplaats aangekomen. De volgende dag op de terugweg naar de Ferry nog een nieuwsgierige dingo gezien. Die helemaal naar de auto toe kwam lopen en zelfs even zijn voeten op het raam zette. Vandaar die mooie foto op Facebook van een dingo zo dichtbij! Eenmaal bij Justin's huis nog even een spelletje pool gedaan met Claire! Ik was er zeker niet meer goed in, maar toch heb ik gewonnen! Hierna zijn we richting Brisbane vertrokken. Als eerste hebben we Claire bij het vliegveld afgezet en daarna heeft Alanna mij bij mij hostel  afgezet en na samen wat gegeten te hebben, hebben we afscheid genomen! Was echt een super ervaring om zo op "vakantie" te zijn met locals! 

  • 03 Augustus 2013 - 09:33

    Ans Noorbergen:

    Erg leuk om te lezen Carola, en inderdaad is het vaak heel leuk om met locals om te gaan omdat je dan toch meer te weten komt en ziet. Ik ga gauw verder naar je volgende verslag.

  • 03 Augustus 2013 - 22:26

    Klaasje:

    Zo Carola in dit verslag lees ik toch veel meer dan ik via de apps had gehoord.Een dronken Aussie met taal die er niet om liegt hoor.Gelukkig was hij dronken en wist hij niet meer wat hij uitkraamde.
    Verder heb je avontuurlijke wandelingen gedaan met Claire hoor.Beter dat ik dat soort dingen pas achteraf hoor.Maar top voor je al die belevenissen samen met de locals. Gezellig weer zo,n verslag.
    Blijf genieten xx mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 19744

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 09 Februari 2014

Backpacken Down Under

16 Juni 2011 - 18 September 2011

Werken in het buitenland met Activity Internationa

Landen bezocht: