Oud en nieuw in Sydney - Reisverslag uit Queenstown, Zuid-Afrika van Carola - WaarBenJij.nu Oud en nieuw in Sydney - Reisverslag uit Queenstown, Zuid-Afrika van Carola - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Carola

25 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Queenstown

Na 100 dollar kwijt te zijn voor de taxi op het vliegveld het vliegtuig genomen en in Sydney de bus genomen naar de plek waar Som en Peter ons kwamen ophalen. Som en Peter zijn familie van Gesche en wij konden bij hun thuis overnachten. Wat super was want alle hostels waren vol en erg duur zo net kerst en oud en nieuw. Ook waren Fredie, Wilke en Erik er. Dit waren vrienden van Gesche van thuis. S avonds met hun in de tuin wat gedronken. Op oudejaarsdag rond 11 uur richting de binnenstad vertrokken met de watertaxi. Omdat er bij elk publieke uitzichtpunt een controle was gelijk ons eigen meegenomen drank maar opgedronken en richting macquarie point vertrokken. Daar stond een gigantische rij en in een chaotisch moment zijn we halverwege de rij ingestapt en dus voorgedrongen. Vanaf 14.00 op onze plek gezeten en ik was flink verbrand daardoor. Vanaf 21.00 begon het vuurwerk voor families en dat dus gezien en vervolgens nog gewacht tot het vuurwerk van 12uur en daarna een bar gezocht, maar er was niet veel open en diegene die open waren kwamen we niet in. Wilke en Erik liepen op slippers en korte broek rond en dat is niet toegestaan. Ook was de entree rond de 50 dollar of hoger. Uiteindelijk om 05.00 naar huis gegaan om te slapen. En ja er ging gewoon een trein en bus waar we heen moesten. Erg goed geregeld!! De dag erna uitgeslapen en vervolgens Erik, wilke en Fredie Sydney laten zien. De dag erna zijn hun vertrokken en hebben Gesche en ik geshopt in Paddy's market. S middags in de Imax naar the hobbit 2 gegaan:) Hier hadden ze het grootste scherm van de wereld en de 3D was ook adembenemend! Leek net of ik in de film stond en mee deed. Het weekend voorbereid voor Nieuw Zeeland, kleding gewassen, muziek downloaden en gerelaxed! Nog buiten het vliegveld overnacht omdat mijn vlucht zo vroeg vertrok dat ik in de ochtend de bus niet kon nemen. Gelukkig was er gratis wifi en heb ik even gezellig kunnen skypen!!