Melbourne met Claire - Reisverslag uit Westport, Verenigde Staten van Carola - WaarBenJij.nu Melbourne met Claire - Reisverslag uit Westport, Verenigde Staten van Carola - WaarBenJij.nu

Melbourne met Claire

Blijf op de hoogte en volg Carola

18 Januari 2014 | Verenigde Staten, Westport

Zaterdag 7 december weer door Claire van het vliegveld gehaald en nadat ik haar huisje (helemaal ingericht) bekeken had, nog samen gegeten en weer bijgekletst! De dag erna heb ik de 1000 steps berg beklommen. Jaja 1000 treden op en via de andere kant naar beneden gelopen. In totaal heb ik er 12 min over gedaan en Claire 9. De moeder van Claire was ook mee en die was er in 7 min. Echte sport en hike fanatiekelingen die ik niet bij kon houden. Vond dat ik het toch best snel had gedaan. 'S avonds met Claire mee geweest naar het etentje van haar zus. Zij was jarig geweest. Heerlijk Indisch eten! De volgende morgen vroeg opgestaan en met de puffing Billy ( oude stoomtrein) door de dandenongs gereden en vervolgens een kleine wandeling en geluncht en weer terug gegaan met de stoomtrein. De dag erna homeland seizoen 3 gekeken terwijl Claire even wat spulletjes gingen kopen voor in huis. In de middag naar St. Kilda gegaan en daar op het strand pizza gegeten. Op woensdag ben ik met Claire naar haar oude werk gegaan; healesville. Dit is en wild life sanctuary/ dierentuin. Heb daar een olive python mogen vasthouden en dingo's achter hun prooi aan zien rennen. De prooi was een dood stukje vlees aan een lijn vastgemaakt. En die lijn werd via een machine terug getrokken terwijl de dingo's erachter renden. Voor de rest veel dieren van dichtbij kunnen bekijken en zelfs achter de schermen bij sommige. Vervolgens wat wijn geproefd in de yarravalley. Nou je moet dat toch echt uitspugen hoor anders dan ben je zo dronken en is elke wijn ineens lekker. En ook de volgende dag had Claire wat leuks om te doen. We zijn naar mornington en pennisula gereden. Dit is een heel mooi stuk land aan de zee. Hier hebben we een wandeling gedaan naar de oude forten die daar zaten om de haven van Australie te bewaken. Daar is het eerste schot van de eerste Wereldoorlog en het eerste Australische schot in de tweede Wereldoorlog gedaan. Ook is dat de plek waar een voormalige minister van Australische in de zee in verdwenen. Zijn lichaam is nog steeds niet gevonden en er gaan verhalen rond dat hij mischien een spion was of dat hij vermoord is door zijn tegenstanders. Erg gek verhaal. Hierna zijn we naar een aardbeienboederij gegaan en hebben we heerlijke aardbeien gegeten en gekocht! S middags hebben we heerlijk relaxed in de hot spa's. Dit waren warme zwembaden tussen de 20 en 40 graden. En enkele nog warmere maar die heb ik niet uitgeprobeerd want die waren me te warm. Vrijdag was het tijd voor de great ocean road. Daar heb ik natuurlijk de twaalf apostelen gezien hoewel er nog maar 6 a 7 over zijn! Vervolgens de bays of island bekeken. Allerlei stukjes land verdeeld over de zee. Een wandeling naar de 3 sister Falls gedaan. De diamond bay vastgelegd op de foto en bij verschillende uitzichtpunten geweest. Het weekend gestart met een ontbijtje met Claire, haar moeder en zus. Vervolgens naar de dierentuin in Melbourne gegaan. Dit is net als in Nederland maar je kan bij sommige dieren heel dichtbij komen. Zoals de kangoeroe en de emu. 'S avonds zijn we uit gegaan in de transportbar. Die dag erna uitgeslapen en weer homeland gekeken en eten gemaakt voor de christmas crincle die avond. 'S avonds had ik dus de christmas crincle. De familie van Claire kwam samen om te eten en daarna cadeautjes te doen. Ik heb een pyjama gekregen van hun. Erg lief! De laatste twee dagen zijn Claire en ik naar the grampians gegaan. Dit is een national park zo'n 2 uur van Melbourne vandaan. De eerste dag zijn we naar de mc Kenzie Falls en fish falls gelopen en hebben we het Reid en boroka uitkijkpunt bekeken. De volgende dag zijn we via de grand canyon naar the pinnacles gelopen en vervolgens een rotsbeklimming gedaan.. We zijn halverwege omgedraaid omdat het toch wel een erg moeilijke beklimming was. Wel een mooi uitzicht kunnen vastleggen. 'S avonds nog even rond het kampvuur gezeten met andere backpackers. De dag erna was het alweer tijd om naar Stradbroke island te gaan voor kerst.

• 18 Januari 2014 - 09:13

Marieke:

Hi sis

Goed dat je al je avonturen blijft opschrijven!
    Zo kun je alles nog eens terug lezen.
    Leuk dat claire zoveel leuke activiteiten met je doet, heeft gedaan....hihi

Nu inmiddels al in new zeeland, wat een prachtig land is dat!!!!!!!
    En volgens mij kun je straks makkelijk meedoen aan de marathon zoveelmoet je wandelen.
    Geniet nog met volle teugen en ik kijk nu al uit naar alle foto's:-)
    X van je grote zus

• 18 Januari 2014 - 11:04

Monique Klomp:

Tot nu toe je reisverslagen gelezen. Je maakt een fantastische reis Carole. Geniet er nog maar even van.

• 18 Januari 2014 - 20:14

Ria:

Ha, crootje, is dit een achterstallig verhaal of klopt de datum niet?????
    In ieder geval: Wat een avonturen beleef je in zo'n lange vakantie! Ik ben echt jaloers! Ik vind het ook erg dapper dat je dit toch maar alleen doet!
    Het weer is zacht hier, ben benieuwd of er nog een winter komt! Misschien als jij weer terug bent!!!! Ik hoop dat je nog een paar weken geniet, want het is nu wel aftellen geblazen he?een dikke knuffel van ons!

• 19 Januari 2014 - 11:36

Ans Noorbergen:

Hoi Carola, weer een mooi verslag gelezen van je. Nu Nieuw Zeeland, dat zal ook wel fantastisch zijn, het land van de Hobbits/LOTR...... Heel veel plezier daar...!!
    Groetjes...

• 19 Januari 2014 - 15:37

Anneke Hartwig:

Hallo Carola,

Met veel plezier lees ik jouw reisverslagen, wat heb je al ontzettend veel gezien en beleefd!
    Wat fijn voor je dat alles voorspoedig verloopt en je hebt natuurlijk weer een vriendenkring opgebouwd in de loop van de maanden dat je in Australië was.

Nu Nieuw Zeeland, dat lijkt me ook een fantastisch land.
    Ik benijd je echt voor wat je allemaal ziet!

Het is nu wel aftellen voor je, maar thuis wacht je natuurlijk je familie en vrienden, dat is ook wel geweldig toch, na zo'n mooi avontuur.
    Dit neem je je hele leven mee en dat pakken ze nooit meer van je af.

Lieve meid, geniet nog maar fijn, en dan zien we je graag terug na je wintersportvakantie( dat is ook heerlijk toch?)Heel veel liefs van Martin en Anneke