Blue mountains // shark dive - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carola - WaarBenJij.nu Blue mountains // shark dive - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carola - WaarBenJij.nu

Blue mountains // shark dive

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Carola

02 Januari 2014 | Australië, Sydney

Weer even terug naar mijn Sydney avontuur met Kirsty. Na onze kamerwissel gingen we dus naar de blue mountains. De ophaalplek was gelukkig dichtbij want het was erg vroeg in de morgen. De bus was ietsje te laat maar uiteindelijk gingen we dan op pad met een bijna helemaal Nederlandse bus. De tourguide begon gelijk allerlei grapjes te maken over nederlandse mensen. Na een uur rijden gingen we onze lunch ophalen en daarna de blue mountains in gegaan naar ons eerste uitzicht over het gebied. We kwamen hier na een korte wandeling met onderweg een watervalletje. Hier vertelde de tourguide wat informative over de blue mountains. Door de mist was het wat lasting om de blauwe gloed te zien rond de Bergen, maar daar is dit gebied dus naar vernoemd. De eucalyptus bomen die in het bos staan geven een stofje af die er voor zorgt dat er een blauwe gloed over het gebied hangt.

Hierna zijn we weer naar een ander uitzichtpunt gereden. Na een wandeling door het bos en langs een beekje hadden we uitzicht op een ander gedeelte van de blue mountain. Voor de lunch reden we weer ergens anders naar toe en konden we aan picknicktafels zitten met uitzicht op de blue mountains.

Na de lunch gingen we naar the three sisters. Dit zijn 3 rotsen die 3 aboriginail zussen moeten voorstellen die door hun vader in steen zijn veranderd. Hun vader was medicijnman en hoofdman van een stam. 3 krijgers uit een andere stam waren verliefd op de dochters van de medicijnman en die ontvoerde de meiden. Hierdoor brak er een gevecht uit. Om zijn dochters in veiligheid te brengen, veranderde ze in steen. Hij werd echter gedood voordat hij zijn dochters terug kon veranderen. Na dit mooie verhaal zei onze tourguide dat dit allemaal onzin was.

Als laatste zijn we naar the tablelands geweest. Dit is een grote rotspartij waar je weer een top uitzicht hebt en je kan ook zo beneden de afgrond in kijken. Dit heft leuke foto's opgeleverd van Kirsty en ik zitten bij de afgrond en achter ons een prachtig uitzicht. Toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. In de bus nog proberen te slapen maar ik zat achterin en ik hobbelde alle kanten uit.

Donderdagochtend opgestaan en klaar gemaakt voor onze sharkdive!! Ja Kirsty en ik in de basin met haaien. Na de ferry naar Manly te hebben genomen, richting Sealife gelopen en daar binnen eerst rondgelopen en gekeken. Bij de video van mensen die met haaien aan het duiken waren, warden we toch wel even bang. Ze waren op de video de haaien aan het voeren en dus zag je de haaien vlak voor iedereen naar het vlees happen. Oh nee waarom wilde wij dit ook alweer doen? Nou we zijn gegaan hoor..., want 10 min later warden we opgehaald om m et onze duik te beginnen. In total gingen we met 4 personen duiken. Na wat papierwerk en een video mochten we onze wetsuits aandoen. Het water zou erg koud zijn dus vandaar dat we er 2 hadden. Toen in het zwembad de basistechnieken geoefend en toen mochten we het gat naar de haaie bassin in duiken. Bij binnenkomst was er al een grote pijlstaartrog die voorbij zwom. Langzaam kwamen de grijze verpleegster haaien een kijkje nemen. Je kon ze gewoon langs je heen voelen zwemmen. De duikintructrice was druk foto's van ons aan het maken terwijl rond keken. Na nog een foto van Kirst yen ik samen was de duik na een half uur toch echt voorbij. :(

Maar wat was het super gaaf om zo met haaien te zwemmen! Volgende stap een witte haai!!!

Bij terugkomst pannenkoeken gegeten en vroeg naar bed gegaan. De volgende dag vertrok Kirsty al vroeg om op surfkamp te gaan en heb ik gerelaxed en in de avond had ik met wat mensen afgesproken van de outbackpackers cursus. Die waren in Sydney en hebben in de kroeg wat gedronken en bij gekletst en uiteindelijk ook nog in de club geweest.

Mijn laatste dag in Sydney heb ik bij de Darling Harbour en Paddy's market doorgebracht. Bij de Darling Harbour was een soort arabische festival en heb ik wat rondgekeken en wat gratis eten geprobeerd. Ook heb ik gratis een henna tattoo op mijn hand laten zetten.

• 02 Januari 2014 - 14:51

Klaasje:

Hoi Lieverd
    Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar gewenst.
    Al die intense belevenissen van je kunnen we haast niet bijhouden.
    Zo zit je in Melbourne en dan weer in Sydney en visa versa. Als ik er net weer aan gewend ben dat je in de buurt van Brisbane veilig bij je boerderij familie zit ,dan zie ik weer een foto voorbij komen van het vuurwerk spektakel in Sydney. Wij hebben het vuurwerk van Sydney op de computer bekeken en het is echt prachtig. Op tv zagen we ook het vuurwerk in Amsterdam en Rotterdam ook dat is prachtig ,dus je hoeft er echt niet zo ver voor te reizen hoor! Jij reist met het vliegtuig net zo makkelijk als wij met de auto. Straks weer naar Nieuw-Zeeland het houdt niet op. Hopelijk is dat Hobbit land in het echt net zo mooi als in de film al zal je Frodo en zijn vrienden wel missen. Geniet er maar van, want het aftellen gaat nu toch langzaam beginnen. Wij vinden dat trouwens niet erg hoor ,want het wordt nu wel weer eens tijd dat we je echt kunnen knuffelen en je al je verhalen echt kunt vertellen!!
    Dikke knuffel en kus mama

• 02 Januari 2014 - 15:03

Kees Spaans:

Joh, wat een verhaal weer. Volgens mij kun je bij terugkomst zo aan de slag bij een of andere omroep als reisverslaggever. Je bent echt een "wereldfiguur". Geniet nog even van je belevingen, de tijd gaat nu snel. Veel plezier, gr. Kees.