Kiwi experience; Taupo, River Valley en Wellington - Reisverslag uit Mechanics Bay, Nieuw Zeeland van Carola - WaarBenJij.nu Kiwi experience; Taupo, River Valley en Wellington - Reisverslag uit Mechanics Bay, Nieuw Zeeland van Carola - WaarBenJij.nu

Kiwi experience; Taupo, River Valley en Wellington

Blijf op de hoogte en volg Carola

07 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Mechanics Bay

Vanuit Rotorua eerst naar Te Puiha geweest. Dit is een park met geisers, hete natuurlijke bronnen, hedendaagse Maori en kiwi's. Als gids hadden we een ouder Maori vrouwtje die erg enthousiast over de hedendaagse Maori vertelde en eitjes ging koken in de natuurlijke hete bronnen. Ze heeft ons de geiser laten zien net toen hij aan het spuiten was en vervolgens zijn we het huisje ingegaan waar ze de kiwi's hadden. Doordat dit nachtdieren zijn en erg schuchter zie je ze bijna nooit in het wild. Hier hadden ze rekening mee gehouden en dus de dag en nacht omgedraaid voor ons. Dus in het huisje was het donker en de kiwi's zag je zo van links naar rechts achter het glas zien rennen. Ze waren veel groter dan ik dacht en ik was ook verbaasd over het ei. Een ei van een kiwi neemt ongeveer 3/4 van het hele lichaam in beslag. Bizar niet? Hierna weer in de bus richting Taupo. Onderweg nog gestopt bij wat watervallen. Die avond spullen ingepakt voor de tongariro crossing en vroeg naar bed gegaan. Om 06.30 opgehaald voor de tongariro crossing. Uiteindelijk met de wandeling begonnen om 08.15 en was om 14.30 klaar. Ja het was een 19,4 km lange wandeling de bergen in met de devil staircase. Nou duivels waren de trappen echt, ze bleven maar doorgaan er leek geen eind aan te komen. Helaas was het ook wat mistig en daardoor vrij koud. Boven aangekomen was mount doom niet zichtbaar en die dus niet beklommen. Aan de ander kant van de heuvel zagen we de emeralds lakes en jawel blauwe lucht! Yeah, snel daar naartoe gegaan. Ik maakte nog een kleine schuiver op de weg naar beneden. Het was een soort poeder van losse stenen de hele weg naar beneden en ik gleed een stukje verder dan ik dacht en hop daar zat ik op grond. Het was best hilarisch!! Hierna was het nog een heel eind naar beneden lopen en dit deed ik best snel om niet steeds met me knieën te hoeven afremmen. Dit was best grappig omdat de meiden met wie ik liep op die manier achter mij aan hobbelde en bijna rende om me bij te houden. Bij het eindpunt moesten we nog een half uur wachten tot we de bus terug naar ons hostel hadden. In het hostel wezen douchen en kleren gewassen en toen gaan slapen. De volgende dag naar River Valley gereden. Dit keer stopte we bij de Tahwai waterval. Hier is het stukje van lotr opgenomen waar gollem in de grot aan het vissen is. 'S middags met de trolley over het water heen en weer geweest en wat rondgelopen. Vervolgens wat volleybal gespeeld en 's avonds wezen ezelen met een heel stel. De dag erna was het alweer tijd om naar Wellington te gaan. In Wellington naar het Te Papa museum gegaan en met enkele busgenoten domino's pizza gegeten. De volgende dag op het kleinste strand ooit gelegen en naar the beehive gelopen. Dit is het parlementsgebouw in Wellington. De rest van de avond in de kamer gekletst en gerelaxed.